هشدار رییس سیا در مورد شکست احتمالی اوکراین تا پایان امسال

© AP Photo / Pool / Graeme Jenningsرئیس سیا
رئیس سیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2024
عضو شوید
رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز پنجشنبه گفت که اوکراین ممکن است تا پایان سال جاری در درگیری با روسیه شکست بخورد.
به گزارش اسپوتنیک، ویلیام جی برنز، رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) هشدار داده است که در صورت عدم موافقت کنگره این کشور با ارایه کمک واشنگتن به اوکراین، کی‌یف در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.
برنز در یک نشست در مرکز به نام رئیس جمهور جورج دبلیو بوش گفت: "احتمالاً خطر شکست اوکراینی‌ها تا پایان سال 2024 وجود دارد یا حداقل ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) در موقعیتی قرار خواهد گرفت که اساساً شرایط حل و فصل صلح را دیکته کند".
در همین راستا، وی از نمایندگان کنگره آمریکا خواست تا لایحه بودجه اضافی را تصویب کنند که به ایالات متحده اجازه می دهد میلیاردها دالر برای نیازهای کی‌یف اختصاص دهد. در غیر این صورت، رئیس سیا هشدار داد، "تصویر بسیار وحشتناک تر خواهد بود."
دو روز پش نیز، نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه اوکراینی گزارش داده بود که ارتش این کشور در نبرد با روسیه ممکن است تابستان امسال از بین برود.
این نشریه علت شکست احتمالی اوکراین را ناشی از کمبود نیروی نظامی و تجهیزات عنوان کرده بود.
بربنیاد اطلاعات، وضعیت میدان نبرد به دلیل کمبود سلاح‌های غربی پیچیده شده و این مسأله روحیه سربازان اوکراینی را تضعیف کرده است.
این در حالی است که چند روز پیش نیز ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفته بود که اگر امریکا کمک‌های نظامی جدید خود به کی‌یف را تایید نکند، کشورش بدون این کمک‌ها در جنگ با روسیه شکست خواهد خورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала