آمریکا به موفقیت های جدید روسیه درعملیات ویژه در هفته های آینده اعتراف کرد

© AP Photo / Carolyn KasterДжейк Салливан
Джейк Салливан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2024
عضو شوید
مشاور امنیت ملی کاخ سفید از احتمال موفقیت های جدید روسیه در جبهه را در هفته های آینده اعتراف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده در یک نشست توجیهی در کاخ سفید اعتراف کرد که روسیه می تواند علیرغم از سرگیری ارسال تسلیحات آمریکایی به اوکراین به موفقیت های تاکتیکی جدیدی در جبهه دست یابد.
او گفت: "در حالی که اعلام امروز خبر خوبی برای اوکراین است، آنها هنوز در میدان نبرد تحت فشار شدید هستند. مطمئناً به نظر می رسد که روسیه بتواند در هفته های آینده به دستاوردهای تاکتیکی بیشتری دست یابد."
این مقام کاخ سفید همچنین ادعا کرد که تاخیر شش ماهه در انتقال بسته کمکی جدید به رژیم کی‌یف منجر به از دست دادن بخشی از سرزمین ها از جمله آودیوکا شده است.
آودیوکا حومه شمالی دونتسک است که توسط نیروهای مسلح اوکراین به منطقه ای قدرتمند تبدیل شده بود. نیروهای روسی این شهرک را در اواسط فبروری آزاد کردند. این باعث شد که خط مقدم از پایتخت دونتسک دور شود و شهر به طور قابل توجهی از هوا محافظت شود.
گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه 20 آپریل با اکثریت قاطع لایحه اختصاص حدود 61 میلیارد دالر به اوکراین، و همچنین لایحه شامل مصادره دارایی های حاکمیتی روسیه را تصویب کرد. پس از آن، مجلس سنای آمریکا هم این لایحه را تصویب کرد.
بایدن در همین راستا گفت: "ترتیبی می دهم که تحویل (کمک ها) فورا آغاز شود، دقیقا در چند ساعت آینده ما ارسال تجهیزات به اوکراین از جمله گلوله‌های پدافند هوایی، توپخانه ای و سامانه‌های موشکی و خودروهای زرهی را آغاز خواهیم کرد."
وی تصریح کرد: "ما تجهیزات (که قرار است بر اساس این کمک ارسال کنیم) اوکراین را از ذخایر خود ارسال می کنیم و آنها را با ایجاد تجهیزات و مهمات جدید تولید شده در شرکت های آمریکایی پر خواهیم کرد."
بایدن گفت که بسته کمکی جدید "نه تنها سرمایه گذاری در تامین امنیت اوکراین، بلکه در زمینه امنیت اروپا و امنیت خودمان" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала