امریکا: هر کسی که از دالر امتناع ورزد، مجازات می شود

CC0 / Pixabay / کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.04.2024
عضو شوید
بلومبرگ: مشاوران ترامپ درباره تحریم ها علیه کشورها به دلیل کنار گذاشتن دالر بحث می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق امریکا که دوباره نامزد پست ریاست دولت شده است، در حال بررسی تدابیری برای جلوگیری از کنار گذاشتن کشورها از دالر هستند. به گزارش بلومبرگ، به ویژه، اعمال تحریم ها علیه کشورهایی که "به دنبال راه های فعال برای مشارکت در تجارت دوجانبه" بدون دلار هستند، مورد بحث قرار گرفته است.
این آژانس گفت که اقدامات در دست بررسی شامل کنترل صادرات، هزینه های دستکاری ارز و تعرفه ها است. گفته می شود که اگر آقای ترامپ در انتخابات پیروز شود، تیم او قصد دارد اقدامات اعلام شده را علیه کشورهای عضو بریکس که فعالانه درگیر دلارزدایی هستند، هدایت کند.
طی مصاحبه ای با CNBC در ماه مارچ، دونالد ترامپ آشکارا اعلام کرد که "از آن متنفرم که کشورها دالر را کنار می گذارند". من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را کنار بگذارند، زیرا وقتی این استاندارد را از دست بدهیم، مساوی با از دست دادن انقلاب خواهد بود. رئیس جمهور سابق متقاعد شده است که این ضربه ای به کشور ما خواهد بود. او همچنین وعده داد که از ظهور دالر دیجیتال جلوگیری کند.
"
بریکس شامل روسیه، برازیل، هند، چین و افریقای جنوبی است. در اجلاس سران در آگوست 2023، سران کشورهای بریکس بر سر ورود آرجانتین، مصر، اتیوپیا، ایران، عربستان سعودی و امارات از جنوری 2024 به این سازمان توافق کردند. اما آرجانتین پس از روی کار آمدن خاویر مایلی، رئیس جمهور این کشور از پیوستن بهBRICS خودداری کرد. در ماه مارس، یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه گفت کهBRICS در تلاش برای ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل بر اساس ارزهای دیجیتال و بلاک چین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала