شایگو: وضعیت افغانستان پیچیده و سرچشمه ای گسترش تروریسم و ​​افراط گرایی است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу во время переговоров с министром обороны и поддержки вооруженных сил ИPИ, генералом Мохаммадом Резой Аштиани в Тегеране
Министр обороны РФ Сергей Шойгу во время переговоров с министром обороны и поддержки вооруженных сил ИPИ, генералом Мохаммадом Резой Аштиани в Тегеране - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2024
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه گفت: در منطقه آسیای مرکزی، تهدید اصلی هنوز از سوی گروه های تروریستی تندرو جا به جا شده در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای گفت: روند ناتو و اتحادیه اروپا برای تشدید پیوندها با روسیه تأثیر منفی بر وضعیت منطقه مسئولیت سازمان همکاری شانگهای دارد.
شایگو گفت: "مایلم متذکر شوم که روند تقابلی ناتو و اتحادیه اروپا در قبال فدراسیون روسیه و شریک های ما تأثیر منفی بر اوضاع در فضای سازمان همکاری شانگهای و در کل جهان دارد".
Министр обороны РФ Сергей Шойгу на совещании руководящего состава Минобороны РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2024
شایگو: شمار داعشیان در آسیای مرکزی 15 درصد افزایش پیدا کرده است/ بزرگترین تهدید از افغانستان است
به گفته وی: "در منطقه آسیای مرکزی، تهدید اصلی هنوز از سوی گروه های تروریستی تندرو جا به جا شده در افغانستان است".
وزیر دفاع روسیه خاطر نشان کرد: "وضعیت این کشور پیچیده است و سرچشمه ای گسترش تروریسم و ​​افراط گرایی است".
وی تاکید کرد: واشنگتن تلاش‌ها را برای بازگرداندن مواضع خود در آسیای مرکزی و جنوبی که پس از بیرون شدن نیروهای ائتلاف از جمهوری اسلامی پیشین افغانستان از دست داده بود، تشدید کرده است.
شایگو گفت: "من بر این باورم، که همه افراد حاضر در این باور هستند که جا به جایی زیرساخت‌های نظامی از سوی ایالات متحده و متحدانش در منطقه پذیرفتنی نیست، چنین نیاتی باید به عنوان تهدیدی مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای تلقی شود".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از یک معامله پیچیده و پنهان با امریکا در دوحه پایتخت قطر، در پانزدهم ماه اگوست سال 2021 کنترل افغانستان را به دست گرفت و از آن زمان تاکنون با رفتار تندروانه شهروندان افغانستان به ویژه بانوان را به تنگنا قرار داده است.
کارشناسان و مقام های همسایه این کشور می گویند، که نزدیک به 20 گروه تروریستی در افغانستان پس از چیرگی گروه طالبان بر این کشور فعال شده اند.
با وجود اعلان بخشش عمومی از سوی رهبر این گروه، اما جنگجویان این گروه تاکنون بیش از دو هزار نظامیان و کارمندان حکومت پیشین را زندانی، شکنجه و کشته اند.
در ماه های پسین یورش های جبهه های مخالف گروه طالبان بر جنگجویان این گروه افزایش پیدا کرده و تاکنون صدها تن از جنگجویان این گروه در یورش های جبهه های مخالف این گروه کشته و زخمی شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала