فعالان حقوق بشر: طالبان نقض حقوق بشر را همسو با اسراییل ادامه داده‌اند

© @https://twitter.com برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند
برگزاری نشست علما در کابل؛ طالبان برای تأمین امنیت در بام خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2024
عضو شوید
اتحاد فعالان حقوق بشر" در واکنش به نشست پسین شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد می‌گوید، که گزارش ارایه شده درباره ای افغانستان در این نشست، بخشی از واقعیت‌های "اسف‌بار وضعیت حقوق بشری" در کشور است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، این نهاد روز سه‌شنبه، 11 ثور، با نشر اعلامیه‌ای گفته که طالبان نقض حقوق بشر را "موازی با اسراییل که در غزه مرتکب شده است"، در افغانستان ادامه داده‌اند.
ارتش افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2024
جان باختن سومین نظامی پیشین در یک هفته پس از رهایی از زندان طالبان
در این اعلامیه افزوده شده است: "گزارش که ارایه شده بخشی از واقعیت‌های اسف‌بار وضعیت حقوق بشری در کشور است، اما از آنجا که نتایج آن بر طبق آماده‌گی‌های که گرفته شده بود در این دوره مهم دیده نمی‌شود، مخصوصاً در قسمت پیشنهادات، طی این بیانیه با ذکر چهار موضوع نزد مردم مظلوم کشور اتمام حجت می‌کنیم".
یادآوری می کنیم، که نمایندگان برخی از کشورها در سازمان ملل متحد، از جمله امریکا بریتانیا، آلمان و فرانسه با ابراز نگرانی از وضعیت وخیم زنان در افغانستان زیر سلطه طالبان گفته‌اند که این گروه باید در این زمینه پاسخ‌گو قرار داده شود.
آنان روز دوشنبه، 10 ثور، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که در مورد بررسی گزارش ملی پنج سال گذشته این شورا در مورد افغانستان برگزار شده بود، گفته‌اند که زنان افغانستان طی نزدیک به سه سال گذشته با انواع خشونت‌ها و محدودیت‌ها از سوی طالبان روبه‌رو شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала