- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

سرنگونی 201 پهپاد، 15 موشک اتکمز، 17 بمب همر و کشته شدن بیش از 3300 سرباز اوکراینی در یک هفته

© Photo / Public domainУправляемые бомбы AASM Hammer
Управляемые бомбы AASM Hammer - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: 15 موشک اتکمز و 17 بمب همر اوکراینی در یک هفته سرنگون شدند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد، که در جریان یک هفته، هوانوردی و پدافند هوایی روسیه 15 موشک عملیاتی - تاکتیکی اتکمز اوکراینی از ایالات متحده و 17 بمب هدایت شونده همر ساخت فرانسه را سرنگون کردند.
در این گزارش آمده است: "سیستم های هوانوردی و پدافند هوایی 15 موشک عملیاتی-تاکتیکی اتکمز ساخت امریکا، 17 بمب هدایت شونده همر ساخت فرانسه، 6 موشک GLSDB، هیمارس و هریکانو و همچنین 201 هواپیمای بدون سرنشین را سرنگون کردند".
Пусковая установка зенитной ракетной системы С-350 ВИТЯЗЬ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرنگونی دو پهپاد اوکراینی بر فراز پیرامون بلگورود
نیروهای مسلح اوکراین بیش از 3300 پرسنل نظامی را در منطقه مسئولیت "غرب" و "مرکز" از دست دادند.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داد، که نیروهای اوکراینی (UAF) بیش از 3300 نظامی خود را در یک هفته در منطقه مسئولیت گروه‌های روسی نیروهای "غرب" و "مرکز" از دست دادند.
در بیانیه این وزارت خانه آمده است: "در جریان یک هفته واحدهای گروه نیروهای "غربی" سنگرهای سودمندتری را اشغال کردند و همچنین تشکیلات 12 تیپ دشمن را در مناطق شهرک های استیلماخوفکا، نویگروفکا جمهوری خلق لوهانسک، پیتروپاولوفکا، گلوشاکوفکا، سینکوفکا از خارکف منطقه و تورسکویه جمهوری خلق دونتسک شکست دادند.. 23 ضد یورش گروه های تهاجمی 77 هواپیمای هوایی، 3 یورش، تیپ 63 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین، تیپ های 10 و 18 گارد ملی در مناطق شهرک های چیرونیا دوبرویا، نوودنوی در جمهوری خلق لوهانسگ، و تیرنیگوروف در جمهوری خلق دونتسک پس زده شدند".
این وزارت می‌گوید: "تلفات دشمن بالغ بر 975 پرسنل نظامی، یک تانک، سه خودروی زرهی، 28 خودرو، دو خودروی جنگی گراد میلرز و 27 قبضه توپ صحرایی از جمله 13 قبضه اسلحه ساخت غرب بوده است".
در نتیجه اقدامات موفقیت آمیز، واحدهای گروه سربازان "مرکز" وضعیت را در امتداد خط مقدم بهبود بخشیدند و شهرک های نووباخموتوفکا، سمیونوفکا و بردیچی جمهوری خلق دونتسک را آزاد کردند.
وزارت دفاع روسیه گزارش داد، که آنها تشکیلات 14 تیپ نیروهای مسلح اوکراین را شکست دادند و 66 ضد حمله دشمن را در مناطق شهرک های لنینسکویه، اومانسکویه، نوگورودسکویه، نووکالینوو، اوچرتینو و نتایلوو جمهوری خلق دونتسک پس زدند.
برپایه گزارش این وزارت، نیروهای مسلح اوکراین در یک هفته در این راستا بیش از 2405 پرسنل نظامی، سه تانک از جمله آبرامز ساخت امریکا، 20 خودروی زرهی رزمی شامل چهار خودروی جنگی پیاده نظام بردلی ساخت امریکا، 27 خودرو، 33 توپخانه صحرایی را از دست دادند. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که از این تعداد 14 اسلحه ساخت غرب است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала