سوزاندن قرآن از سوی یک زن در سویدن

© Fotolia / Meen_naРаскрытый Коран
Раскрытый Коран - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2024
عضو شوید
یک زن سویدنی روز جمعه در شهر مالمو در سویدن در یک اقدام موهن جدید به قرآن اقدام به سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ویدیوهای منتشرشده نشان می‌دهد، که مردی که در حال حمل پرچم اسرائیل است در کنار این زن ایستاده است. گفته می‌شود این زن هفته گذشته هم در نزدیکی استکهلم به کتاب مقدس قرآن اهانت کرده بود. روز پنجشنبه گزارش شد مقام‌های سویدن بار دیگر برای برگزاری تجمعی که قرار است در آن به کتاب مقدس مسلمانان توهین شود مجوز صادر کرده‌اند.
کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
در سویدن افراد ناشناس نسخه های سوخته قرآن را به مسجد فرستادند
شبکه سویدنی SVT پنجشنبه گزارش داد، که پولیس "مالمو" در جنوب این کشور مجوز برگزاری این تجمع جنجالی در روز جمعه را صادر کرده است.
مسئولان سویدنی افزون بر این قرار است دو درخواست دیگر برای برگزاری تجمعات مشابه در هفته جاری را مورد بررسی قرار دهند. یکی از این دو تجمع قرار است روز شنبه در "مالمو" و دیگری روز یکشنبه در "روزنگراد" برگزار شوند.
یادآوری می کنیم، که صدور مجوز برای تجمعاتی که در آنها عده‌ای کتاب آسمانی مسلمانان را به آتش می‌کشند باعث تیره شدن روابط دیپلماتیک بسیاری از کشورهای مسلمان با سویدن شده است. به عنوان نمونه، "سازمان همکاری اسلامی" از اعضای خود خواسته در برابر سویدن، دانمارک و دیگر کشورهایی که اجازه اهانت به کتاب مقدس مسلمانان را می‌دهند اقدامات سیاسی و اقتصادی انجام دهند. برگزاری چنین تجمعاتی در سویدن و دانمارک که مجوز آنها به بهانه "آزادی بیان" صادر می‌شود خشم مردم در کشورهای جهان اسلام را به همراه داشته است. دانمارک دسمبر گذشته در پرتو چنین تحولاتی قانونی را به تصویب رساند که هر گونه اهانت به قرآن در اماکن عمومی را ممنوع اعلام می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی است سویدن نیز در حال بررسی برخی اقدامات حقوقی است که پولیس را از صدور مجوز برای چنین تجمعاتی منع می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала