ناتو دو "خط سرخ" برای مداخله در اوکراین مطرح کرده است

© AP Photo / Armando BabaniОткрытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании
Открытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2024
عضو شوید
مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو، به ویژه پولند، لتونیا یا سایر کشورهای حوزه بالتیک را ندارد و در جامعه غربی، سیاستمداران مرتباً مردم خود را با تهدید روسیه می‌ترسانند و توجه را از مشکلات داخلی منحرف می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ناتو، در پس زمینه نگرانی غرب در مورد شکست قوای مسلح اوکراین در جبهه، "به شکلی کاملا محرمانه"، دو "خط سرخ" برای خود ایجاد کرد که می تواند با مداخله مستقیم ائتلاف دنبال شود.
روزنامه ایتالیایی "رپابلیکا" نوشت: دخالت مستقیم در درگیری، از جمله با موفقیت های بیشتر قوای روسی و گویا "تحریک" ادعایی احتمالی فدراسیون روسیه مربوط می شود.
Скульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2024
ناتو پرسنل نظامی کافی برای دفاع در برابر روسیه ندارد
به نوشته نشریه نامبرده، ناتو به شیوه ای بسیار محرمانه و بدون ارتباطات رسمی، حداقل دو خط سرخ را ایجاد کرده است که فراتر از آنها ممکن است مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین صورت گیرد. در این مرحله، باید تأکید کرد که هیچ برنامه عملیاتی شامل استقرار سربازان وجود ندارد، بلکه تنها ارزیابی‌های از طرح‌های احتمالی به عنوان آخرین راه حل در صورت درگیر شدن اشخاص ثالث در جنگ وجود دارد.
اولین "خط سرخ" "حول امکان نفوذ روسیه از طریق خطوط دفاعی کیف" و به "دخالت مستقیم یا غیرمستقیم شخص ثالث" در درگیری در اوکراین مربوط می شود.
این نشریه نوشت که نیروهای مسلح اوکراین دیگر نمی توانند سرحد را به طور کامل کنترل کنند که شرایط را برای قوای مسلح روسیه ایجاد می کند تا به کریدور بین اوکراین و بلاروس نفوذ کنند.
دومین "خط سرخ" شامل یک تحریک نظامی علیه کشورهای بالتیک یا پولند یا حمله هدفمند به مولداوی است.
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد، گسترش بیشتر بلاک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
وزارت امور خارجه آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ائتلاف آتلانتیک شمالی اعلام کرد، اما در شرایطی برابر با رد سیاست نظامی‌سازی قاره توسط غرب. روسیه در سال های اخیر مدعی فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی سرحدات غربی خود است.
با این همه، فدراسیون روسیه به دخالت غرب در کشاندن کیف به ناتو اشاره کرد. کرملین اعلام کرد که درخواست ولادیمیر زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را در نظر گرفته‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت که مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و اینکه همانا جهت گیری کیف برای عضویت در اتحاد ناتو یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала