سخنرانی پوتین به مناسبت هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم + ویدیو

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие на военном параде в Новосибирске в честь 79-летия Победы в Великой Отечественной войне
Военнослужащие на военном параде в Новосибирске в честь 79-летия Победы в Великой Отечественной войне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2024
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت کنندگان رسم و گذشت نظامی به افتخار هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک، وی خطاب به سربازان گفت: جانبازان عزیز، سربازان قوای مسلح زمینی و بحری، خوردضابطان، افسران، جنرالان قوای زمینی و بحری و هوایی، سربازان، قوماندانان، سربازان خط مقدم، قهرمانان عملیات ویژه نظامی، روز پیروزی را به شما تبریک می گویم که مهم ترین جشن واقعاً ملی و مقدس ما است!
رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه آنها در تلاش برای تحریف حقیقت جنگ جهانی دوم هستند، خاطرنشان کرد: آنها یادبودهای مبارزان ضد نازیسم را تخریب می کنند، خائنان و همدستان نازی ها را روی پایه ها می نشانند و خاطره قهرمانی و اشرافیت مردم را از بین می برند. سربازان آزاد کننده به گفته پوتین، بدخواهی و تمسخر تاریخ بخشی از سیاست تمام نخبگان غربی برای تحریک هرچه بیشتر درگیری های منطقه ای، خصومت بین قومی و مذهبی و مهار مراکز مستقل و آزاد توسعه جهانی است.
"
ما ادعای انحصار هر دولت یا اتحاد را رد می کنیم. رئیس جمهور روسیه با یادآوری اینکه نیروهای استراتیژیکی روسیه همیشه در حالت آماده باش هستند و افزود: روسیه هر کاری برای جلوگیری از درگیری جهانی انجام خواهد داد، اما اجازه نخواهد داد کسی آن را تهدید کند.
رئیس جمهور روسیه ادامه داد: غرب میخواهد درس های جنگ جهانی دوم را فراموش کند، اما روسیه به یاد دارد که سرنوشت بشریت در نبردهای خونین از مورمانسک تا قفقاز و کریمه رقم خورد.
پوتین تاکید کرد: روسیه هرگز اهمیت جبهه دوم و کمک همپیمانان را کمرنگ نکرده است. "
پوتین گفت: "ما به شجاعت همه سربازان ائتلاف ضد هیتلر، اعضای مقاومت، مبارزان زیرزمینی، پارتیزان ها احترام می گذاریم . وی خاطرنشان کرد که روز پیروزی در چارچوب یک عملیات نظامی ویژه جشن گرفته می شود.
رئیس جمهور ادامه داد: غرب می خواهد درس های جنگ جهانی دوم را فراموش کند، اما روسیه به یاد دارد که سرنوشت بشریت در نبردهای خونین از مورمانسک تا قفقاز و کریمه رقم خورد. وی تاکید کرد: روسیه هرگز اهمیت جبهه دوم و کمک همپیمانان را کمرنگ نکرده است."
"
رسم و گذشت نظامی به افتخار هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی به طور سنتی در میدان سرخ مسکو برگزار شد که در حدود ده هزار نفر و بیش از 70 قطعه محارب در آن شرکت داشتند.
قابل ذکر است که صبح روز 9 می، رسم و گذشت نظامی اصلی به افتخار هفتاد و نهمین سالگرد پیروزی در جنگ بزرگ میهنی در میدان سرخ مسکو آغاز شد. بیش از 9 هزار نفر و بیش از 70 قطعه تجهیزات و همچنین دو گروپ هوانوردی - "شوالیه های روسی" و "سوئیفت" - در آن شرکت می کنند. نیروهای پیاده شامل کندک ها، غند ها و لواها بر اساس انواع و شاخه های نیروها، خدمه سووروف، نخیموف، حربی شونحی و موسیقی، اعضای قوای جوانان، زنان پرسنل نظامی، قزاق ها و همچنین یک ارکستر نظامی ترکیبی و شرکت کنندگان در عملیات ویژه است.
در جشن های روز پیروزی رهبران تعدادی از کشورها از جمله الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، قاسم جومارت توکایف قزاقستان، سدیر جپاروف قرقیزستان، امامعلی رحمان تاجیکستان، سردار بردی محمداف ترکمنستان، کوبا میگل دیاز کانل، سیولی ثائوس حضور دارند. ، گینه -بیسائو اومارو سیسوکو امبالو و ازبکستان شوکت میرضیایف.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала