اسرائیل پیشنهاد آتش بس در غزه را رد کرد

© AP Photo / Majdi MohammedПалестинцы машут флагами ХАМАС, празднуя освобождение Израилем палестинских заключенных в городе Наблус на Западном Берегу
Палестинцы машут флагами ХАМАС, празднуя освобождение Израилем палестинских заключенных в городе Наблус на Западном Берегу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2024
عضو شوید
حماس: اسرائیل پیشنهادهای میانجی‌گران برای آتش‌ بس در نوار غزه را رد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری فرانسه اطلاع داده است که در این بیانیه آمده است: "هیات (حماس) عازم دوحه شد. اسرائیل پیشنهاد ارائه شده از سوی میانجی ها را رد کرد و در چند نکته اصلی به آن اعتراض نمود".
در این بیانیه آمده است که حماس از پیشنهاد میانجی‌گران حمایت می‌کند و "توپ اکنون در زمین اشغالگران است".
Разрушенные здания в Хан-Юнисе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2024
روشنگری حماس درباره ای درخواست اسرائیل برای آتش بس موقت
جنبش حماس فلسطین روز سه شنبه از بازگشت هیئت خود به قاهره برای ادامه مذاکرات درباره آتش بس در نوار غزه خبر داد. روز دوشنبه، حماس اعلام کرد که با شرایط آتش بس سه مرحله‌ای و 42 روزه پیشنهادی میانجی‌گران مصر و قطر که شامل آزادی گروگان‌های اسرائیلی و توقف درگیری‌ها در نوار غزه می‌شود، موافقت کرده است و در انتظار یک اسرائیلی است.
مشخص نیست که بیانیه حماس به پیشنهاد قبلی یا جدید میانجی ها اشاره نموده یا خیر.
قابل ذکر است که سه شنبه شب، نیروهای زمینی نیروهای دفاعی اسرائیل(IDF) در چارچوب عملیات ضد تروریستی وارد رفح شدند و تانک های اسرائیلی کنترل عملیاتی ایست بازرسی رفح را از نوار غزه به دست گرفتند. گزارش شده است که 20 رادیکال فلسطینی کشته شدند.
Глава политбюро палестинского исламистского движения ХАМАС Исмаил Хания - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2024
رهبر حماس: امریکا مانع توافق غزه است
این عملیات در حالی انجام می شود که میانجی ها تلاش می کنند تا طرف های درگیری در نوار غزه را به توافقی بر سر آتش بس در ازای آزادی گروگان های اسرائیلی برسانند. مانع، درخواست حماس از اسرائیل برای ارائه ضمانت های برای پایان کامل جنگ در نوار غزه و خروج نیروهاست. رهبری اسرائیل آماده آتش بس مؤقت در ازای آزادی گروگان ها است، اما از دستیابی به تمام اهداف جنگ از جمله از بین بردن کامل پتانسیل های محاربوی و سیاسی حماس خودداری نمیکند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала