ولادیمیر پوتین 75مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم را به مردم روسیه تبریک گفت

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین 75مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم را به مردم روسیه تبریک گفت
ولادیمیر پوتین 75مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم را به مردم روسیه تبریک گفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه بزرگداشت از 75مین سالگرد پیروزی بر فاشیسم در جنگ دو جهانی را به مهمانان و نظامیان شرکت کننده در این مراسم تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، بزرگترین رژه نظامی روسیه همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، که در این کشور «جنگ بزرگ میهنی» نام دارد، با حضور نظامیان روسیه و چند کشور هم‌پیمان و روسای جمهور، وزرای دفاع و نیز سفرای ده‌ها کشور جهان، در میدان سرخ مسکو برگزار شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آغاز این مراسم 75 سالگی پیروزی در جنگ بزرگ میهنی را به ارتش  روسیه و میهمانان شرکت کننده در رژه پیروزی در میدان سرخ مسکو تبریک گفت.

 رئیس دولت روسیه گفت: «  من این پیروزی بزرگ را به شما تبریک می‌گویم. این پیروزی رویدادی بود که ، آینده ساکنان زمین را تعیین کرد و برای همیشه در تاریخ به  عنوان بزرگترین رویداد جهان ثبت شد».

 گفتنی است که در رژه امسال بالغ بر 15 هزار سرباز، بیش از 200 واحد از تجهیزات نظامی و همچنین 75 هواپیما و هلکوپتر نظامی شرکت دارند.

در حالی که روسیه معمولا رژه روز پیروزی را در تاریخ نهم ماه  می برگزار می‌کند اما امسال این رژه به تاریخ امروز چهارشنبه 24 جون موکول شد؛ این روز در واقع روزی است که نخستین رژه روز پیروزی در سال 1945 در میدان سرخ شهر مسکو بعد از شکست آلمان نازی توسط اتحاد شوروی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала