«اسمرش» چگونه جسد هیتلر را پیدا کرد

© Sputnik«اسمرش» چگونه جسد هیتلر را پیدا کرد
«اسمرش» چگونه جسد هیتلر را پیدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره ضداطلاعات «اسمرش» ارتش اتحاد جماهیر شوروی جسد آدولف هیتلر را در تاریخ 5 ماه می سال 1945 در برلین پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر زدانوویج، دگرجنرال متقاعد سرویس اطلاعات فدرال روسیه، دکتور علوم تاریخی و کارمند ارشد علمی اکادمی تاریخ نظامی ستاد عمومی نیروهای مسلح روسیه گفت که ادارۀ اصلی ضداطلاعات «اسمرش» در تاریخ 5 ماه می سال 1945 جسد آدولف هیتلر پیشوا آلمان نازی را در برلین پیدا کردند.

روز یکشنبه، 19 اپریل از تاریخ ایجاد اداره نظامی ضداطلاعاتی شوروی «اسمرش» (مرگ به جاسوسان) 77 سال می‌گذرد.

چگونگی تصرف آرشیف استخباراتی آلمان نازی توسط اداره اسمرش شوروی - اسپوتنیک افغانستان
چگونگی تصرف آرشیف استخباراتی آلمان نازی توسط اداره اسمرش شوروی

به باور کارشناسان، اسمرش بهترین سرویس استخباراتی در جریان جنگ جهانی دوم بود. اسمرش در جریان فعالیت‌اش با پیش‌گیری از استخبارات آلمانی و از بین‌بردن شمار زیاد جاسوسان آلمانی، انجام موفقانه تمام عملیات‌های تهاجمی ارتش سرخ را تامین می‌کرد.

اسمرش در عملیات تهاجمی برلین در بهار سال 1945 نیز نقش بزرگی را بازی کرد. 

وی گفت: اولین اطلاعات مبنی بر این که هیتلر تا تاریخ 28 ماه اپریل در پنگاه زیرزمینی خود باقی مانده بود مامورین ضداطلاعتی شوروی در جریان عملیات رایشتاگ دریافت کردند. در تاریخ 2 ماه می نیروی ما ساختمان رایشتاگ را تصرف کردند و در عصر همان روز، مامورین اسمرش اجساد مرده ای از خانواده گوبلس وزیر پروپاگاندای زایش سوم را در نزدیکی پنگاه و کنار آن پیدا کردند.

زدانوویج خاطر نشان کرد که در اوایل صبح 3 می، الکسندر وادیس، رئیس اداره ضداطلاعاتی جبهه اول بلاروس، مورد نتایج جستجوی رهبران نازی و مقامات بزرگ رایش سوم به لاورنتی بریا که در آن زمان نقش سازمان امنیت داخلی در اتحاد جماهیر شوروی را داشت، گزارش داد. به ویژه کینتسمن نماینده اسیر شده اتحادیه ملوانان آلمان در برلین گزارش داد که هیتلر و گوبلس خودکشی کرده اند و اجساد آنها سوزانده شدند.

این دگرجنرال روسی می‌گوید: شب همان روز مارشال گئگوگی ژوکوف، فرمانده جبهه اول بلاروس و کنستانتین تلگین عضو شورای نظامی جبهه نتایج فعالیت‌های ضداطلاعاتی ارتش را به ژوزف استالین فرمانده کل قوا گزارش دادند.

آقای زدانوویج افزود: اما 5 ماه می سربازان گروه بخش اسمرش تفنگدار 9 اجساد هیتلر و اوا براون را در یکی از دهانه‌های ناشی از انفجار بمب در رایشتاگ پیدا کردند.

وی می‌گوید: ماموران اداره ضداطلاعاتی بخش تفنگدار 9 اجساد آنها را محافظت کردند و همچنان ماموران اداره ضداطلاعاتی بخش تفنگدار 9 همچنان اجاسد اعضای خانواده گوبلس و «کربس» رئیس ستاد کل نیروهای زمینی پیدا کرده و آنها را محافظت کردند.

به گفته این کارشناس، همزمان جستجوها برای شاهدان جدید و اسناد لازم برای شناسایی هیتلر ادامه یافت. همچنان در اختیار ماموران اداره ضداطلاعاتی شوروی گروهی از داکتران نظامی قرار داده شد و آنها اقدامات لازم را برای شناسایی جسد هیتلر انجام دادند و نتایج را با اقدامات مربوطه مستندسازی کردند.

دگرجنرال متقاعد سرویس اطلاعات فدرال روسیه، دکتور علوم تاریخی و کارمند ارشد علمی اکادمی تاریخ نظامی ستاد عمومی نیروهای مسلح روسیه ادعاهای متناوب که گویا هیتلر موفقانه از برلین فرار نموده است، گفت: این کاملاً غیرقابل قبول است. من یک بار دیگر می‌توانم به طور واضح تایید کنم که دقیقاً ثابت شد که جسد سوخته از هیتلر بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала