از سرگیری تحقیقات درمورد جنایات نازی‌ها در شبه جزیره کریمه

© Sputnik / B. Borisov /  مراجعه به بانک تصاویر از سرگیری تحقیقات درمورد جنایات نازی‌ها در شبه جزیره کریمه
 از سرگیری تحقیقات درمورد جنایات نازی‌ها در شبه جزیره کریمه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سارنوالی کریمه از محکمه عالی این جمهوریت خواسته است تا پرونده جنایی درمورد کشتار دسته‌جمعی شهروندان شوروی توسط نازی‌ها در شبه جزیره کریمه را از سر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، لوی سارنوالی روسیه با نشر یک خبرنامه نوشته است: "به دستور لوی سارنوالی روسیه، سارنوالی جمهوریت کریمه اسناد آرشیف اداره سرویس امنیت فدرال روسیه در جمهوریت کریمه و سواستوپول مبنی بر کشتار دسته‌جمعی شهروندان شوروی توسط مجرمین نظامیان نازی در قلمرو کریمه و مناطق دیگر، را مطالعه نمود".

براساس داده‌های سارنوالی، در جریان تحقیقات این پرونده جنایی که در سال ۱۹۶۹ آغاز شده بود، کار زیادی انجام شده است، حدود ۲۰۰ شاهد و متهم مورد بازپرس قرار گرفته اند، بیش از ۱۰۰ مورد تثبیت هویت صورت گرفته است. پس از آن، پرونده جنایی بسته شد، و اسناد جداگانه به آلمان سپرده شد تا مجرمین به سزای اعمال شان برسند.

سرویس امنیت فدرال روسیه خاطرات زندانیان از جنایات نازی‌ها را نشر کرد - اسپوتنیک افغانستان
سرویس امنیت فدرال روسیه خاطرات زندانیان از جنایات نازی‌ها را نشر کرد

در ادامه خبرنامه لوی سارنوالی آمده است: "با این حال، در جریان تحقیقات قسمت‌های دیگر جنایات نازی‌ها در کریمه در سال‌های ۱۹۴۱ – ۱۹۴۴ پیدا شده است، اسناد و شواهد درمورد مجرمین و قربانیان آنها در اسناد دادرسی نهایی تحقیقات، اضافه نشده اند".

اطلاعات درمورد جنایات نازی‌ها و همدستان شان در جریان اشغال الوشتا، ایپاتوریا و سیمفروپول، منطقه بیلاگورسک، به‌طور کامل بررسی نشده اند. براساس اطلاعات موجود، در آنجا "بیش از ۱۷ هزار نفر منجمله افراد مسن، زنان و کودکان شکنجه و به قتل رسیده اند".

همچنان ذکر شده است که "جنایات ویژه در هنگام حریق قریه لاکی در منطقه باخچیسارای یکجا با باشندگان آن، صورت گرفته است".

در ادامه خبرنامه لوی سارنوالی روسیه آمده است: "بدین ترتیب... سارنوالی جمهوریت مطابق قانون فعلی رویه کیفری روسیه به محکمه عالی جمهوریت کریمه دادخواست اجازه برای ابطال تصمیم برای خاتمه پرونده جنایی، پیشکش کرده است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала