چگونگی مراسم بزرگداشت از«جشن پیروزی» در روسیه

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر چگونگی مراسم بزرگداشت از«جشن پیروزی» در روسیه
چگونگی مراسم بزرگداشت از«جشن پیروزی» در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه در مورد چگونگی بزرگداشت از "جشن پیروزی» در جنگ جهانی دوم در این کشور صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز ملی دفاعی این‌کشور، در خصوص چگونگی بزرگداشت ازروز پیروزی در پس زمینه شیوع ویروس همه‌گیر کرونا صحبت کرد.

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت: "«در تاریخ 9 ماه می، درتمام مناطق نظامی با گذاشتن دسته های گل در بناهای یادبود از قربانیان جنگ تقدیر خواهد شد. همچنین به یاد قهرمانان و سپاهیان این جنگ بزرگ میهنی ادای احترام صورت خواهد گرفت. علاوه براین مانند سال های گذشته، ساعت 19 شام به وقت مسکو، در سرتاسر روسیه یک دقیقه سکوت حکمفرما خواهد شد».

به گفته وزیر دفاع روسیه ، رژه نظامی برای مدت ها بعد موکول شده است. در تاریخ 9 ماه می بخش هوایی  رژه برگزار می شود. 75 هواپیما و بالگرد بر فراز میدان سرخ بلند خواهند شد. همچنین رژه های هوایی در 47 شهر روسیه و در پایگاه های نظامی در خارج از کشور برگزار می شود.

آمادگی روسیه برای تجلیل از جشن پیروزی بر فاشیسم - اسپوتنیک افغانستان
روسیه برای تجلیل از جشن پیروزی بر فاشیسم آماده می‌شود

پیام های جداگانه به سابقه داران جنگ بزرگ میهنی ارسال خواهد شد. همچنین با اهدای هدایا و سوغات ها ازآنها قدردانی صورت خواهد گرفت.

جوانان در پروژه های آنلاین تحت عنوان "با قهرمانان تماس بگیرید" و "کارت پستال به سربازان" شرکت خواهند کرد.

راهپیمایی "قهرمانان جاودان" امسال به گفته شویگو، درفرمت فیلم از طریق اینترنت برگزار می شود.

وزیر دفاع روسیه گفت: «شهروندان در سرتاسر کشور با تصاویری اقارب و بستگان شرکت کننده در جنگ بزرگ میهنی به بالکن های شان برآمده و ترانه پیروزی را اداء خواهند کرد. در تمام کشور آهنگ های میهنی طنین خواهد انداخت».

به گفته سرگئی شویگو این مراسم با آتش بازی بزرگ به پایان می رسد. هر شلیک توپ در این آتش بازی یادآور نام یکی قهرمانان این جنگ بزرگ میهنی ویا هم یک رویداد به یاد ماندنی خواهد بود.

پیش ازاین، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور نمی‌تواند اجازه برگزاری بزرگترین جشن روس‌ها را بدهد از این رو جشن روز پیروزی به تعویق خواهد افتاد.

آمار ابتلا به ویروس کرونا در روسیه در حال افزایش است به طوری که تنها در یک روز گذشته بیش از 10 هزار و 500 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

سازمان جهانی صحت 11 ماه مارچ سال روان اعلام کرد که کووید- 19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. این بیماری در 187 کشور جهان سرایت کرده است. براساس داده‌های این سازمان، 3.5 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا و بیش از 243 هزار نفر به اثر ویروس کرونا جان های خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала