خواهش افغانستان از روسیه

© Sputnik / SCO Host Photo Agency /  مراجعه به بانک تصاویر همکاری افغانستان با قدرت های منطقوی
همکاری افغانستان با قدرت های منطقوی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاست خارجی افغانستان تعریف شده نیست

مسکو اماده است هر انچه ممکن است برای ثبات اوضاع در افغانستان انجام دهد. این مطلب را سرگی لوروف وزیر خارجه افغانستان در جریان ملاقات با همتای افغان خود در حاشیه کنفرانس « امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای» به سطح عالی اعلام داشت.
لوروف گفت: " بین کشورهای ما مناسبات حسنه قدیمی وجود دارد. هر کاری را انجام خواهیم داد، تا با شما در امر باثبات ساختن کشور شما کمک نمائیم".وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: " طوریکه ما میدانیم، بالاخره، تشکیل حکومت وحدت ملی ممکن گردید. اماده خود را جهت همکاری نزدیک با رهبری افغانستان در تمام جهات تائید میکنیم".
سرگی لوروف به ضرورت ثبات اقتصادی افغانستان اشاره نمود. به گفته او، باید مساعی در باره مبارزه با ترافیک مواد مخدر و تروریزم ادامه داد.
جنرال نظیفه ذکی عضو پارلمان افغانستان در این مورد به رادیو Sputnik اظهار نموده می گوید:

درجریان این ملاقات صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان از مسکو در مورد جلب نمودن پاکستان به دیالوگ در باره ثبات اوضاع در افغانستان خواهشنمود.
وی اظهار داشت که بعد از تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان «صفحه نو در مناسبات با پاکستان گشوده شد».
صلاح الدین ربانی گفت: "ما امیدواریم که پاکستان مساعی سازنده در باره عادی ساختن اوضاع در افغانستان و حل پرابلم های که در کشور ما وجود دارند، بخرج دهد".
ربانی افزود: " ما میخواهیم از دوستان ما، فدراسیون روسیه و بصورت شخص شما اقای وزیر، خواهش نمائیم، در باره جلب نمودن پاکستان (به دیالوگ) مساعدت نمائید، تا دیالوگ صادقانه مشخص در باره ثبات اوضاع در افغانستان اغاز گردد. امیدهای معیین وجود دارند.
سید عبدال حمید صفوت کارشناس سیاسی در این مورد گفت: "متاسفانه سیاست خارجی افغانستان مداوم و تعریف شده نیست و به همین دلیل اظهارات وزیر خارجه افغانستان تاثیر گذرا نخواهد بود. وی افزود:

جنرال نظیفه ذکی عضو پارلمان افغانستان در مورد اظهارات صلاح الدین ربانی گفت: "خواست کمک از روسیه به این معنی است که افغانستان با پاکستان جنگ دارد" وی افزود:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала