رهبران طالبان مذاکرات صلح با افغانستان را یک" اقدام درست" خواند

© AP Photoرهبران طالبان مذاکرات صلح با افغانستان را یک" اقدام درست" خواند
رهبران طالبان مذاکرات صلح با افغانستان را یک اقدام درست خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش آژانس خبری" فرانس پرس" روز چهارشنبه محمد عمر رهبر طالبان گفت: مذاکرات با حکومت افغانستان به منظور برقراری صلح و تامین امینت در کشور می باشد و این اقدام کار نیک است. با این حال، ملاعمر دقیق در مورد برگزاری مذاکراتی صلح طالبان و نمایندگان دولت افغانستان که هفته گذشته منطقه در نزدیکی اسلام آباد برگزار شد، اشاره نکرد.

براساس گزارش رسانه ها، مذاکرات صلح بین نمایندگان افغانستان و طالبان در تاریخ 7 جولای در نزدیکی اسلام آباد برگزار گردید. طرفین در مورد ادامه این مذاکرات برای برقراری صلح در افغانستان به توافق رسیدند. همچنین در این مذاکرات نمایندگانی از جانب چین وامریکا نیز حضور داشتند. به گفته رسانه، طرفین مذاکره کننده در مورد ادامه این مذاکرات پس از اتمام ماه مبارک رمضان توافق کردند.
رهبر طالبان گفت: "اگر شما قوانین دینی ما را در نظر بگیرید و طبق قوانین مذهبی مذاکرات صلح و تعامل با دشمن منع نمی باشد". ملاعمر طی سخنرانی سالانه خود در آستانه عید فطر گفت: هدف از برگزاری مذاکرات صلح، پایان دادن به اشغال افغانستان می باشد".
رهبر طالبان در سخنان خود که در سایت رسمی طالبان منتشر شده است، تاکید کرده است، که مبارزه مسلحانه و تلاش های سیاسی برای رسیدن به یک راه حل مسالمت آمیز و قوانین شریعت ادامه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала