در نتیجه حمله هوایی امریکا در افغانستان 10 سرباز افغان کشته شدند

© Sputnik / Andrei Greschnowهلیکوپترهای امریکایی در افغانستان
هلیکوپترهای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قتل سربازان افغان در حمله هوایی امریکا

مقامات افغان ميگويند که در حملۀ هوايى نيروهاى ناتو، 10 تن از سربازان افغان کشته شده اند. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.

پاسوال نبى جان ملاخيل قوماندان امنيۀ ولايت هلمند، در تاريخ١٦ سنبله  به آژانس گفت که اين حمله، شب گذشته در منطقۀ ريگ صورت گرفته؛ اما نگفت که منطقۀ ريگ مربوط کدام ولسوالى ميشود.

وى افزود که در حملۀ هوايى ناتو، برخى از سربازان نيروهاى امنيتى مبارزه با مواد مخدر کشته شده؛ اما تعداد دقيق آنها را مشخص نکرد.

ملاخيل گفت که يک هيات به هدف تحقيقات به منطقه فرستاده شده است.

عمر ځواک سخنگوى والى هلمند، ضمن تاييد اين رويداد گفت که نيروهاى ويژه، مصروف عمليات ضد قاچاقبران  موادمخدر در منطقۀ ريگ بودند که هدف حملۀ هوايى نيروهاى خارجى قرار گرفتند.

موصوف نيز کشته شدن برخى سربازان را تاييد کرد؛ اما تعداد دقيق آنها را مشخص نساخت.

از سوى ديگر، يک منبع امنيتى ولسوالى گرمسير ولايت هلمند، به پژواک گفت که  نيروهاى ويژۀ مبارزه با مواد مخدر، در پنج موتر به اين منطقه رفته بودند.

به اساس معلومات منبع، در اين عمليات ٣٥ سرباز اشتراک کرده بودند که ٣١ تن آنها کشته شده و چهار تن ديگر را نيروهاى خارجى با خود برده اند.

دگروال براين تريبيوس يکى از سخنگويان نيروهاى امريکايى در کابل، به آژانس گفت که آنها  شب گذشته  به هدف از بين بردن تهديدبه نيروهاى خود در ولسوالى ميوند قندهار، حملۀ هوايى انجام داده اند.

وى افزود که درمورد حملۀ هوايى هلمند، بايد از وزارت امور داخله معلومات گرفته شود.

سيد مهدى کاظمى سخنگوى معينيت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، به پژواک گفت که اين حمله، شب گذشته در ولسوالى گرمسير ولايت هلمند صورت گرفته است.

به گفتۀ موصوف، در اين حملۀ هوايى نيروهاى خارجى، ١٧ سرباز افغان کشته شده اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала