آمریکا به آموزش نظامیان افغان ادامه میدهد

© AP Photo / Musadeq Sadeq, Fileآمریکا به آموزش نظامیان افغان ادامه میدهد
آمریکا به آموزش نظامیان افغان ادامه میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از توقف خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان خبر داد. اوباما وگفت: نیروهای نظامی امریکا پس از سال 2016 در افغانستان همچنان باقی خواهند ماند.

به گفته وی، "تا هنوز این توانایی نیروهای افغان به حد اعظمی اش نرسیده و این نیروها به آموزش، وسایط و حمایت نیاز دارند. بدین ترتیب ماموریت نیرو های امریکایی در افغانستان تغییر نخواهد کرد و آنها به آموزش و حمایت از نیرو های امنیتی افغان ادامه خواهند داد. به گفته اوباما، اوضاع برخی از مناطق کلیدی این کشور وخیم است و احتمال سقوط آنها وجود دارد. اتخاذ این تصمیم نا امید کننده نیست و هدف اصلی ما فرصت دادن به نیروهای نظامی افغان است تا بتوانند خود شان از بس مشکلات در کشورشان با موفقیت بر آیند. اتخاذ چنین تصمیمی نخستین بار نیست و نخواهد بود."

با این حال، اتخاذ این تصمیم یک تغییر رادیکال برای باراک اوباما، که قبلا وعده خروج نیروهای نظامی امریکا تا پایان دوره ریاست جمهوری اش از افغانستان داده بود، می باشد. نیروهای نظامی امریکایی همچنان پس از سال 2016 در این کشور باقی خواهند ماند. 55000 نظامی امریکا پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اوباما در اوایل سال 2017 به ماموریت خود در این کشور ادامه خواهند داد.
به گفته کریس بمبر دانشمند علوم سیاسی، آمریکا مجبور است، بخاطر شکست برنامه هایش در افغانستان حضور خود را در آن تمدید کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала