حمله بر شفاخانه قندوز باید به عنوان یک جنایت جنگی بررسی شود

© AP Photo / Médecins Sans Frontièresحمله بر شفاخانه قندوز باید به عنوان یک جنایت جنگی بررسی شود
حمله بر شفاخانه قندوز باید به عنوان یک جنایت جنگی بررسی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در نتیجه حمله قوای هوایی امریکا بر شفاخانه "داکتران بدون مرز" در قندوز در تاریخ 3 اکتبر 22 نفر- کارمندان سازمان بین المللی "داکتران بدون مرز" و بیماران کشته شدند. کریستوفر ستوکس رئیس سازمان بین المللی "شفاخانه بدون مرز" در مصاحبه ای با آژانس خبری" آسوشیتد پرس" گفت: حمله بر شفاخانه قندوز به هیچ عنوان اشتباهی صورت نگرفته است.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از رئیس جمهور و مردم افغانستان بخاطر بمباران اشتباهی نیروهای نظامی امریکا بر شفاخانه قندوز عذر خواهی کرد و همدری خود را با مردم این کشور شریک ساخت. جنرال جان کمپبل فرمانده نیروهای نظامی امریکا و ناتو در افغانستان اعلام کرد: این حمله به درخواست نیروهای نظامی افغان انجام شده است.

با این حال،رئیس سازمان دکتران بدون مرز گفت:" تاکنون هیچ کس در مورد چگونه رخ دادن این فاجعه غم انگیز توضیحی ارائه نکرده و مشخص نشده است که دستور نهایی این حمله بر شفاخانه بدون مرز در قندر را صادر کرده است." به گفته وی، تحقیقات و بررسی که متخصصان سازمان ما انجام داده نشان میدهد که قسمت جلو و پشت شفاخانه کاملا از بین رفته و نتایج این تحقیقات نشان میدهد که این حمله به طور اشتباهی صورت نگرفته و حمله به طور عمدی بر کارمندان این شفاخانه انجام شده است.
وی افزود: با وجود تماس های مکرر به نیروهای نظامی افغان، نیروهای امریکا و ناتو برای جلوگیری از حملات بر شفاخانه، بازهم حملات هوایی بر این شفاخانه حدود یک ساعت ادامه داشته است.

کریستوفر استوکس تاکید کرد، بررسی و تحقیقات در مورد حمله قوای هوایی امریکا بر شفاخانه قندوز باید به طور مستقل انجام شود. به گفته وی، "داکتران بدون مرز" خواهان دریافت توضیح واضع می باشند، چرا که این حمله قوانین بین المللی بشردوستانه را به طور جدی نقض کرده و این حمله یک جنایت جنگی به حساب می آید.

علاوه براین، این سازمان گزارش های مبنی بر اینکه در زمان حملات هوایی بر شفاخانه شبه نظامیان "طالبان در آن حضور داشتند را تکذیب کرد. آقای استوکس گفت: در زمان حمله بر شفاخانه هیچ طالبی با سلاح در آن نبوده است
به گفته وی، سازمان داکتران بدون از کارمندان و محافظان خود اطلاعات دقیق دریافت کرده و گفته اند، یک ساعت قبل از حملات هوایی هیچ تیراندازی در محوطه شفاخانه صورت نگرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала