ولسوالی های قیصار و المار ولایت فاریاب افغانستان به دست طالبان افتاده میتوانند

© AFP 2023 / ALEXANDER NEMENOVطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال سقوط ولسوالی های قیصار و المار در فاریاب

عبدالمجید گلیم باف قوماندان پولیس ولسوالی غورماچ در سرحد با ترکمنستان یمجا با 18 نفر سرباز توسط افراد مسلح طالبان به اسارت گرفته شده است. در این باره سید عبدالله هاشمی رئیس شورای ولایتی در روز سه شنبه خبر داد.

او در صحبت تیلفونی با تلویزیون طلوع اعلام داشت که در نتیجه نبرد دیروزی بیش از 20 نفر از افراد عبدالمجید گلیمباف کشته شده اند.

سیه عبدالله هاشمی همچنان خبر داد که در حال حاضر بر علاوه مرکز ولسوالی غورماچ ساحه 30 کیلومتری اطراف شهر و همچنان منطقه ولسوالی همجوار قیصار در تصرف افراد مسلح طالبان قرار دارند.

قطعه قوماندان پولیس ولسوالی غورماچ سه شبانه روز قبل در محاصره طالبان قرار گرفته بود، ولی به ان از طرف مقامات افغانستان کمک رسانده نشد.

سید عبدالله هاشمی گفت: " اگر مقامات افغانستان اقدامات را اتخاذ نکنند، پس سقوط ولسوالی غورماچ به سقوط ولسوالی های قیصار و المار منجر خواهد شد و همچنان ولایات جوزجان و بلخ در سرحد با ازبکستان با تهدید مواجه خواهند شد".

طبق معلومات موصوف، تعداد افراد مسلح جنبش طالبان در ولایت فاریاب بیش از 4 هزار نفر می باشد. عملیات انها را مربیون خارجی راهنمایی میکنند. به گفته هاشمی، در جمله افراد مسلح تعداد یادی اجیران خارجی وجود دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала