ساخت پمپ بنزین 43 میلیون دالری در افغانستان

© AP Photo / Lynne Sladkyساخت پمپ بنزین 43 میلیون دالری در افغانستان
ساخت پمپ بنزین 43 میلیون دالری در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش آژانس خبری رویترز، پنتاگون 43 میلیون دالر را به منظور ساخت پمپ گاز و نشان دادن استفاده از گازهای فشرده طبیعی "سی ان جی" به صورت موثر برای موترهادر شهر شبرغان واقع در شمال افغانستان به مصرف رسانده است.

جان ساپکو، لوی سارنوال ایالات متحده امریکا اشاره کرد، پنتاگون 43 میلیون دالر، پول مالیات مردم امریکا را برای ساخت این پمپ سوختگیری که احتمالا گران ترین ایستگاه گاز در جهان است، به مصرف رسانده است. اما نیروی کاری اردوی ایالات متحده که مسئولیت این پروژه را به عهده داشت در ماه مارچ آن را مسدود نمود.

ساپکوگفته است که یکی از زوایای مشکل ساز دیگر این پروژه این است که وزارت دفاع ایالات متحده امریکا گفته است نمی‌تواند در مورد هزینه بالای این پروژه و سوال‌هایی راجع به طراحی، اجرا و نتایج آن توضیح دهد. سناتور کلایر مک کاسکیل از حزب دموکرات‌ها که عضو کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا است، از این «مصرف بی‌فایده و ظالمانه» انتقاد کرده است: «دشوار است تصور کنیم که ضایعات بیدادگرانه تر از این وجود داشته باشد که برای یک تاسیسات گازی بدیل در یک کشور 800 فیصد بیشتر از آنچه نیاز است مصرف شود.

این آژانس اشاره می کند، هزینه ساخت چنین پمپ سوختگیری در پاکستان حدود 500 هزار دالر شده است، و این بدین معناست که پنتاگون پمپ گاز افغانستان را 140 برابر گرانتر ساخته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала