موافقت افغانستان و پاکستان در مورد از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان

© REUTERS / Faisal Mahmoodرهبران افغانستان و پاکستان
رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و نواز شریف صدراعظم پاکستان در چارچوب کنفرانس بین المللی در مورد تغییرات اقلیم در پاریس دیدار کرده و در مورد از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان به توافق رسیدند.

براساس گزارش روزنامه "The Frontier Post " به نقل از سخنگوی صدراعظم پاکستان، رهبران این دو کشور در طول این دیدار در پایتخت فرانسه تصمیم به تجدید تلاش های دو جانبه برای از سرگیری مذاکرات صلح با نمایندگان طالبان- افرادیکه حاضر به رسمیت شناختن مشروعیت حکومت فعلی افغانستان هستند، اتخاذ نمودند.

علاوه براین، رهبران افغانستان و پاکستان همزمان توافق نمودند علیه عناصر طالبانی که مخالف راه حل صلح آمیز بحران افغانستان هستند، به طور مشترک مقابله نمایند.
به گفته برخی از تحلیلگران پاکستانی، برخی مشکلات سر راه از سرگیری مذاکرات صلح کابل و "طالبان" وجود دارد، چرا که طالبان در سال های اخیر به صفوف های مختلف تقسیم شده و برخی از آنها با ملا اخیر مصنور رهبر کنونی طالبان بیعت نکرده اند.

دولت آمریکا و افغانستان بارها پاکستان را به حمایت از جنبش "طالبان" متهم کرد، اما دولت پاکستان تمام این اتهامات را رد می کند. حکومت افغانستان در تاریخ 29 جولای سال روان اعلام کرد، ملاعمر رهبر سابق "طالبان" تقریبا دو سال پیش بر اثر بیماری در شفاخانه ای در شهر کراچی پاکستان مرده است. اما دولت پاکستان در مورد اظهارات مقامات افغان هیچ اظهار نظری نکرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала