معاونیت اول ریاست جمهوری افغانستان: ملا اختر محمد منصور کشته شده است

© Photo / Youtube/ Sponto News Taliban leader Mullah Akhtar Mansour
Taliban leader Mullah Akhtar Mansour - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سلطان فیضی، سخنگوی معاول اول ریاست جمهموری افغانستان اعلام کرده است که ملا اختر محمد منصور، رهبر گروه طالبان در یک درگیری داخلی در شهر کویته پاکستان زخمی و در بیمارستان جان داده است.

آقای فیضی به خبرگزاری بخدی گفت: "ملا اختر محمد منصور روز گذشته در كويته پاكستان در منزل ملا عبدالله سرحدى يك مقام پيشين طالبان پس از درگیری لفظى، باهم درگیری مسلحانه کردند، كه در نتيجه ملا عبدالله سرحدى كشته و ملا اختر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است. "
فیضی گفت براساس آخرین گزارش های که دریافت کرده، ملا منصور سپس در بیمارستان جان داده است.
برخی رسانه ها از قول منابع نزدیک به رهبر گروه طالبان، گزارش داده اند که دستکم چهار محافظ ملا منصور نیز در این زدوخورد کشته شده اند.
ذبیح الله مجاهد، که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می کند اما این خبرها را رد کرده و وقوع چنین درگیری را تکذیب کرده است.

Фотографии нового лидера афганских талибов Ммуллы Ахтар Мансур и бывшего лидера муллы Мухаммада Омара в афганской газете - اسپوتنیک افغانستان
رهبر طالبان بر اثر جراحات شدید کشته شد
 برخی منابع دیگر که ارتباط مستقیم و نزدیک با ملا اختر محمد منصور دارند، درگیری در جلسه میان اعضای ارشد گروه طالبان در شهر کویته را تایید کرده اند. آنها گفته اند که ملا منصور در حال حاضر زخمی و در بیمارستانی در شهر کویته بستری است.  شاخه انشعابی گروه طالبان به رهبری ملا رسول نیز مرگ ملا اختر محمد منصور را تایید کرده است، این گروه گفته که براثر جراحات شدید، منصور در بیمارستان جان داده است. ملا اختر محمد منصور، بعد از انتشار خبر مرگ ملا محمد عمر، از سوی شماری از اعضای گروه طالبان در اوایل ماه اسد امسال به عنوان رهبر جدید این گروه برگزیده شد. شماری از اعضای گروه طالبان در همان آغاز مخالفت خود را با رهبری ملا منصور اعلام کرده بودند.
ملا منصور ۵۵ ساله، از ولایت قندهار است و در دوران حاکمیت این گروه، به عنوان وزیر هوانوردی کار می‌کرد. بعد از سقوط رژیم طالبان او در ۲۰۰۱ او به عنوان والی نام‌نهاد این گروه در ولایت قندهار فعالیت داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала