رسانه ها: تروریستان داعش دست به اشغال افغانستان زده است

© Flickr / Global Panoramaداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نفوذ داعش در افغانستان

تروریستان گروه داعش (ممنوع در روسیه) یک سلسله مناطق در شرق افغانستان اشغال کرده اند. در این باره خبرنگار «The Times» خبر داده است.

در حدود 1600 نفر مسلح که به داعش سوگند وفاداری یاد کرده، مناطق قابل ملاحظه ولایات واقع در جنوب جلال اباد را تحت سلطه خود قرار داده اند. خبرنگار «The Times» گفته که داعش در افغانستان به سناریوی مشابه که در عراق و سوریه در پیش گرفته بود، فعالیت میکند: در ابتدا نفوذ غیرمحسوس افراد مسلح به منطقه و بعداً اشغال ان صورت میگیرد.

خبر داده شده که تروریستان داعش با بی رحمی خاص عمل میکنند، از شکنجه و اعدام ها کار میگیرند و هزاران تن از مردم محلی خانه های شان را ترک میگویند. تلاش های اردوی افغانستان جهت جلوگیری از نفوذ تروریستان نسبت تلفات قابل ملاحظه انسانی — تا 500 نفر در ماه، با دشواری ها روبرو میگردند.

روزنامه  «Daily Mail» مینویسد، پیشروی افراد مسلح گروه تروریستی داعش را با انشعاب در داخل گروه طالبان و خروج نیروهای غربی از افغانستان مربوط میدانند. این امر مستثنی شده نمی تواند که طالبان اسبق که به داعش پیوسته، مسوول مرگ ملا منصور رهبر جنبش طالبان می باشند.

یک دیپلومات بلند پایه در کابل به خبرنگار «The Times» گفته: " پیوستن به داعش برای اعضای ناراضی جنبش طالبان، تحریک طالبان پاکستان و همچنان تعداد کثیر افراد مسلح چیچن و ازبک مناسب است. حالا انها، مانند (افراد مسلح) در شرق نزدیک تروریستان بین المللی شمرده نمی شوند، ولی میتوانند به از 3 — 5 سال به انها مبدل گردند".

دیپلومات افزود: "به علل که ما انها را کاملاً درک نمی کنیم، داعش در اینجا پول بسیار زیاد، به مراتب زیادتر از طالبان داراد".

نماینده وزارت دفاع امریکا به «تایمز» خبر داد که پنتاگون راجع به موجودیت افراد مسلح، وابسته به داعش مطلع است. در پنتاگون اعلام داشتند: "ما با دقت بر ان نظارت مینمائیم که آیا ظهور انها بر خصوصیت تهدید در منطقه تائیر قابل ملاحظه بجا خواهد گذاشت، یا خیر".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала