شیرین عبادی: امریکا نباید طالبان را در افغانستان بمبارد می کرد

© Flickr / russaviaShirin Ebadi
Shirin Ebadi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شیرین عبادی وکیل مدافع، فعال حقوق بشر و برنده جایزه نوبل صلح معتقد است، امریکا بجای بمبارد کردن وعملیات نظامی علیه "طالبان" در افغانستان باید مکتب می ساخت.

خانم عبادی در مصاحبه با آژانس خبری"ریانووستی" گفت: " ببینید، اگر امریکا پس از حادثه 11 سپتامبر بخاطر یادبود از تک تک قربانیان در افغانستان چهار هزار مکتب می ساخت، چی مشد. تصور کنید، اگر کودکان در افغانستان به مکتب به نام مثلا "جورج" قربانی حادثه 11 سپتامبر می رفت، اما این کودک فکر می کرد، این فردی که مکتب اش به نام اوست، حتما کاکا و یا پدر او را کشته، ولی من میخواهم به این مکتب بروم. اما گرفتن سلاح و کشتن اعضای خانواده طالبی که امریکایی را کشته، منطقی نیست.جهان در حال تکرار اشتباه گذشته است.دقیقا به همین دلیل می گویم، بجای بمبارد کردن گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش کتاب بیاندازید.

برنده جایزه نوبل صلح 2003 خواستار مقابله با عواقب مبارزه با تروریزم و علل آن شد. به گفته وی، کشتن یک یا چند تروریست مشکل را حل نمی کند، این تجربه را می توان در مبارزه با طالبان دید.انچه پس از 11 سپتامبر — زمانی که رژیم طالبان از بین رفت و پس از آن تروریزم رشد کرد. به عقید خانم عبادی، دو عامل مهم- دیکتاتوری و بی عدالتی باعث ظهور تروریزم در جهان گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала