آغاز عملیات علیه طالبان در مناطق سرحدی افغانستان- ترکمنستان

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoجنرال دوستم
جنرال دوستم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال دوستم از آغاز عملیات نظامی علیه طالبان در مناطق سرحدی افغانستان -ترکمنستان خبر داد.

جنرال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش ملی افغانستان و معاون اول ریاست جمهوری از آغاز عملیات علیه گروه های مسلح مخالف دولت در ولایت جوزجان در نزدیکی سرحد افغانستان و ترکمنستان خبر داد. شبکه تلویزیون محلی در شهر شبرغان روز سه شنبه تاریخ 23 فبروری سخنرانی جنرال دوستم در مقابل اردوی ملی، پولیس و نیروهای نظامی افغان را منتشر کرد. وی طی این سخنرانی اش تاکید کرد، « این قصابان- قاتلان، عسکران ما را سربریدند. من خودم پیشنهاد کردم که ما باید انتقام این شهیدان (عسکران) را از آنها بگیریم».

به گفته وی، در حال حاضر جنگجویان گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش در کنار شبه نظامیان طالب در ولسوالی های درزآب، قوش تپه و قورزیوان حضور دارند.

وی اشاره کرد، حدود 10 هزار نظامی از جمله از ولایت بلخ و سرپل در عملیات ضد طالبان به رهبری خودش اشتراک دارند.
یک منبع نزدیک به جنرال دوستم گزارش داد، حدود 400 شورشی مسلح از آن جمله 50-60 خارجی در ولسوالی های خانقاه و قوش تیپه به سر می برند و ساکنان محلی این مناطق به قریه های نزدیک فرار کرده اند. به گفته این منبع، این دو ولسوالی خالی از افراد ملکی شده و تنها شورشیان مسلح که اکثرشان ازبک های ازبکستان هستند به سر می برند.

قابل ذکر است، عملیات نیروهای نظامی افغان به رهبری جنرال دوستم در این مناطق با تلفات سنگین نیروهای نظامی همچنان جریان دارد. به گفته یک منبع نزدیک به دوستم، حدود 40 نظامی افغان در روزهای اخیر در درگیری های مسلحانه کشته شدند. شورشیان مسلح روز پنجشنبه گذشته 3 نظامی را که اسیر کرده بودند، دو تن از آنها را سر بریدند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала