تنها عذرخواهی کفایت نمی کند

© AP Photo / Shohdi Alsofiیمن
یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باجوری اعلام داشت که این عذرخواهی را نمی پذیرد

جان نیکلسون قوماندان نو نیروهای ایتلافی ناتو در افغانستان مراتب همدردی خود را به خانواده های کشته شدگان در شهر قندوز افغانستان که در نتیجه ضربات هوایی امریکا کشته شده، ابراز داشت.
جان نیکلسون هنگام ملاقات با سازمان طبی «دوکتوران بدون سرحد» و اقارب کشته شدگان ضربات هوایی گفت:"من خود را در غم شما شریک میدانم و نسبت تلفات و مصائیب شما عمیقاً اندوهگین هستم. من از شما معذرت میخواهیم".
دوکتور کریم باجوړی، برادر امین الله سالارزی یکی از دوکتوران کشته شده شفاخانه «دوکتوران بدون مرز» در مصاحبه با زحل سرحد خبرنگار خبرگزاری «سپوتنیک» در مورد برادرش میگوید که برادرم داکتر امین الله سالارزی 32 سال داشت, از وی دو پسر و دو دختر باقی مانده و در حال حاظر وضع اقتصادی فامیلش خوب نیست و به کمک ضرورت دارد. باجوری اعلام داشت که این عذرخواهی را نمی پذیرد:

​در عین حال سیاستمداران افغان با اقارب کشته شدگان همنوا می باشند. دوکتور فاطمه عزیز نماینده پارلمان افغانستان از ولایت قندوز در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» گفت: "امریکا بجز از معذرت خواهی کار دیگر کرده نمیتوانند"

​میخواهیم یاداوری نمائیم که در تاریخ 28 سپتمبر ولایت قندوز در شمال افغانستان تحت کنترول افراد مسلح جنبش طالبان قرار گرفت. به زودی قوای مسلح افغان با حمایت نیروی هوایی امریکا عملیات وسیع خاص جهت آزادسازی شهر آغاز کردند.. صبح روز 3 اکتوبر در نتیجه ضربات طیارات امریکایی در قندوز شفاخانه سازمان «دوکتوران بدون سرحد» که از نقطه نظر تجهیزات در شمال افغانستان شفاخانه بی مانند بود، تخریب گردید. در عمارت شفاخانه، طبق معلومات رسمی، در آن لحظه 105 مریض و 80 کارمند صحی قرار داشتند. از جمله انها 22 نفر کشته و 40 نفر زخمی شدند. ولی تعداد واقعی تلفات فاجعه از این هم بیشتر است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала