نه کارمندان وزارت آموزش افغانستان در انفجاری کشته و زخمی شدند

© AP Photo / Musadeq Sadeqانفجار در افغانستان
انفجار در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپتونیک، کابل: وزارت آموزش و پرورش افغانستان اعلام کرده که در نتیجه انفجار یک بمب در مسیر موتر حامل کارمندان این وزارت در کابل، دو تن از کارمندان این وزارت کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

این وزارت می‌گوید ساعت هفت صبح دوشنبه، 11 آپریل، یک عراده موتر حامل کارمندان این وزارت در منطقه کمری ولسوالی بگرامی کابل با ماین کنار جاده برخورد کرده که در نتیجه آن دو کارمند کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، این حادثه را شدیدا محکوم کرده و از نهادهای کشفی و امنیتی این کشور خواسته تا عاملان این رویداد را بازداشت و به پنجه قانون بسپارند.

براساس یک خبر دیگر، وزارت دفاع افغانستان از کشته و زخمی شدن 33 تن از مخالفان مسلح دولت این کشور نیز خبر داده‌ است. این وزارت در اعلامیه‌ای گفته که این مخالفان مسلح در نتیجه عملیات‌های نظامی که توسط نیروهای امنیتی کشور در مناطق مختلف افغانستان راه‌اندازی شده بود، به قتل رسیده‌اند. در این اعلامیه آمده که در این عملیات‌ها هفده تن از مخالفان مسلح کشته و شانزده تن دیگر زخمی شده‌اند. همچنی براساس همین اعلامیه نه فرد مشکوک دیگر بازداشت‌ شده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن هشت سرباز ارتش این کشور نیز خبر داده است. این وزارت می‌گوید که این سربازان در نتیجه مبارزه علیه دهشت‌افگنان داخلی و خارجی به قتل رسیده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала