رهبری کنندگان جنگ طالبان در گرشک هلمند اسیر شدند

عضو شوید
سپوتنیک، ‌کابل: ملا جانان و ملا غمی دو تن از فرماندهان مهم گروه طالبان که مسوولیت رهبری جنگ علیه نیروهای امنیتی افغانستان را در ولسوالی گرشک ولایت هلمند به عهده داشتند،‌ به اسارت نیروهای امنیتی افغانستان آمده‌اند.

وزارت امور داخله می‌گوید که این دو فرمانده مهم گروه طالبان، در عملیاتی که روز گذشته در روستای «چهار کوچه‌ دربار» ولسوالی گرشک راه‌اندازی شده بود، با نه تن از همکارانش به اسارت گرفته شده‌اند.

ولایت هلمند در جنوب افغانستان،‌ از روز به این سو شاهد درگیری‌های سنگین میان جنگجویان گروه طالبان و نیروهای امنیتی این کشور است. برخی از مقام‌های محلی این ولایت از احتمال سقوط شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند هشدار داده‌اند.

وزارت امور داخله افغانستان می‌افزاید که عملیات گسترده نظامی به منظور سرکوب شورشیان مسلح در برخی از مناطق این ولایت آشوب‌زده همچنان ادامه دارد.

همچنین این وزارت از کشته شدن توریالی یکی از فرماندهان مهم گروه طالبان با پنج‌ تن از همکارانش در ولایت میدان وردک در جنوب کابل خبر داده است. وزارت داخله می‌گوید که توریالی در نتیجه عملیات نیروهای ویژه در منطقه مرزی میان ولایت‌های میدان وردک و لوگر به قتل رسیده است. این وزارت در اعلامیه‌ای می‌افزاید: «این فرمانده کلیدی دهشت افگنان، در اکثر فعالیت‌های تروریستی به ویژه اختطاف و تخریب پایه‌های مخابراتی در مربوطات ولایت میدان وردک سهم فعالیت داشت.»

همچنین نیروهای پولیس افغانستان دو ماین‌گذار را نیز از مرکز ولایت میدان وردک بازداشت کرده‌اند. از نزد تروریستان بازداشت شده یک عراده موتر، یک بشکه 30 کیلویی مملو از مواد منفجره و یک میل کلاشینکوف نیز بدست آمده‌ است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала