هفت‌صد نفر در افغانستان محکوم به اعدام شده‌اند

© Photo / دفتر ارتباطی مردم معاون دوم ریاست جمهوریهفت‌صد نفر در افغانستان محکوم به اعدام شده‌اند
هفت‌صد نفر در افغانستان محکوم به اعدام شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان، می‌گوید که نزدیک به هفت‌صد نفر در این کشور از سوی دادگاه‌ها محکوم به اعدام شده‌اند.

آقای دانش افزوده که تاکنون رییس جمهور حکم اعدام این محکومین را توشیح نکرده است. آقای دانش که در دومین گفتمان حقوق بشر میان افغانستان و اتحادیه اروپا در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «تطبیق حکم اعدام علاوه بر تکمیل شدن تمام مراحل محاکمه عادلانه، متوقف به توشیح رییس جمهور است که در طول سالیان اخیر با این که همین اکنون در حدود 700 تن محکوم به اعدام هستند اما توشیح رییس جمهور تنها در چند مورد محدود صورت گرفته و عملا تطبیق حکم اعدام به حالت تعلیق در آمده است.»

سرور دانش همچنین گفت که دولت افغانستان در نظر دارد تا با آوردن تعدیلاتی در قانون جزایی این کشور،‌ موارد حکم اعدام را محدودتر و کمتر سازد. به گفته او، با تعدیل قانون جزا، بجای اکثر جرایمی که در قانون فعلی جزای اعلام پیش‌بینی شده، مجازات حبس ابد درنظر گرفته شود.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که براساس قوانین جزایی این کشور، هرگاه شخصی مرتکب جرایمی از قبیل قتل عمد،‌ کشتار جمعی، انفجار توام با قتل،‌ قطاع‌الطریقی توام با قتل و دیگر جرایمی که در نتیجه آن اراضی افغانستان در اختیار خارجی قرار داده شده و تمامیت ارضی و استقلال این کشور صدمه ببیند،‌ حکم اعدام صادر می‌شود.

این درحالیست که نزدیک به یک ماه قبل، شش نفر به جرم اعمال تروریستی در زندان پلچرخی کابل اعدام شدند. این اعدام‌شدگان مربوط به گروه‌های تروریستی طالبان، حقانی و القاعده بودند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала