انجمن والیان: حکومت وحدت ملی تنها شعار می‌دهد

عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: انجمن والیان پیشین افغانستان،‌ از کارکرد حکومت وحدت ملی شدیدا انتقاد کرده می‌گوید که این حکومت تنها شعار می‌دهد.

انجمن والیان پیشین در اعلامیه‌ای گفته که رهبران حکومت وحدت ملی تنها شعار می‌دهند و در نشست‌های تشریفاتی وقت‌گذرانی می‌کنند. به گفته این انجمن،‌ این مساله باعث شده تا وضعیت امنیتی در ولایات روز به روز بدتر شده و ساحه فعالیت شورشیان مسلح مخالف دولت گسترش یابد.
انجمن والیان پیشین می‌افزاید که تقسیم قدرت توسط رهبران حکومت وحدت ملی، وضع امنیتی افغانستان را با تهدیدهای بیشتری مواجه ساخته است. به گفته این انجمن،‌ صلاحیت‌های مقام‌های محلی در ولایات محدود شده و قدرت در مرکز منحصر شده است.

انجمن والیان پیشین می‌گوید که بودجه ولایات به موقع فرستاده نمی‌شود، میزان بی‌کاری افزایش و حکومت وحدت ملی نیز در این زمینه‌ها هیچ توجهی ندارد.

انجمن والیان پیشین از گسترش فساد اداری و افزایش موارد قانون‌گریزی خبر داده می‌افزاید که امروز استخدام افراد در ادارات دولتی به روند تجارتی مبدل شده است.
این انجمن همچنین تاکید کرده که فرمان‌های رییس جمهور در ولایات مورد توجه قرار نمی‌گیرد و همچنین فاصله میان ارگ ریاست جمهوری مسوولان ادارات محلی بیشتر شده است.
این انجمن در اعلامیه‌ای می‌گوید: «با تاسف باید عرض کرد که وضعیت موجود و شعارهای خالی حکومت، مردم را با نگرانی‌های زیادی مواجه ساخته و اعتماد به حکومت در حال پایان یافتن است.»

والیان پیشین در حالی از کارکرد حکومت موجود شکایت دارند که در زمان حکومت حامد کرزی نیز، فساد اداری،‌ قانون‌ریزی و بی مسوولیتی‌ها مردم را به تنگ آورده بود. رهبران حکومت وحدت ملی پیش از این گفته بودند که وضعیت موجود ناشی از میراث بجا از حکومت پیشین است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала