ناامنی‌های هلمند، پای اشرف‌غنی را به لشکرگاه کشاند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: بدنبال گسترش ناامنی‌ها در ولایت هلمند، در جنوب افغانستان، اشرف‌غنی رییس جمهور این کشور به منظور بررسی اوضاع به این ولایت رفت.

اشرف‌غنی که قبل از ظهر امروز به شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند سفر کرد، در دیداری با نیروهای قول اردوی 215 میوند، از فعالیت این نیروها ستایش کرد. رییس جمهور افغانستان خطاب به نیروهای امنیتی در هلمند گفت که مردم این کشور از قربانی‌های شان ممنون هستند.

رییس جمهور افغانستان همچنین گفت که دشمنان این کشور برای این خاک هیچ‌گونه مفکوره‌ای ندارد. وی تاکید از نیروهای امنیتی افغانستان به عنوان میراث‌دار اصلی دین اسلام نام برد.

اشرف‌غنی در سخنرانی خود در جمع نیروهای قول اردوی 215 میوند گفت: «آنانی‌که می‌گویند افغانستان در خطر است، باید دوباره فکر کنند، زیرا نیروهای امنیتی و دفاعی ما با قربانی‌های بی‌دریغ شان از این خاک حراست می‌کنند.»

این سفر در حالی انجام می‌شود که اخیرا ولایت هلمند با ناامنی‌ها و درگیری‌های مسلحانه بیشتری همراه بوده است. گسترش این ناامنی‌ها با آغاز فصل برداشت محصولات تریاک در این ولایت همزمان شده است. هلمند بیشترین مواد مخدر افغانستان را تولید می‌کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала