احمدنادر نادری مشاور ارشد رییس جمهور افغانستان شد

© Photo / ارگاحمدنادر نادری
احمدنادر نادری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، طی فرمانی احمدنادر نادری را به حیث مشاور ارشد خود در بخش روابط عامه و استراتژیک تعیین کرده است.

رییس جمهور غنی در فرمان خود گفته آقای نادری پس از این در جلسات کابینه و در صورت ضرورت در جلسات شورای امنیت ملی نیز اشتراک کرده می‌تواند. وی همچنین عضویت شورای عالی اقتصادی را نیز می‌تواند داشته باشد.

آقای غنی در فرمان خود نوشته است: «مشاور ارشد رییس جمهوری اسلامی افغانستان موظف است تا پالیسی و خطوط اساسی امور ارتباطات استراتیژیک را تدوین و نهادهای مربوطه را هماهنگ و تنظیم نماید.»

احمدنادر نادری که از فعالان حقوق بشر در افغانستان به شمار می‌رود، نزدیک به یک ماه پیش از سوی رییس جمهور به عنوان سفیر افتخاری حمایت از آزادی بیان معرفی شده بود.

آقای نادری تحصیلات عالی‌اش را تا مقطع ماستری در رشته روابط بین‌الملل در دانشگاه جورج واشنگتن به اتمام رسانیده است. او در سال ۲۰۰۱ به عنوان نماینده جوانان فعال افغان در مذاکرات صلح سازمان ملل متحد که برای افغانستان در شهر بن آلمان برگزار شده بود، اشتراک کرد. همچنین وی چند سال به عنوان کمیشنر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز کار کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала