یک نفر توسط طالبان در غور زنده پوست شد

© AP Photo / Allauddin KhanАфганский талиб с оружием
Афганский талиб с оружием - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردی به‌نام فضل احمد توسط شورشیان وابسته به گروه طالبان در ولایت غور پس از شکنجه‌های سخت، زنده پوست گردید

این گزارش را که روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا روز شنبه ۱۱ جون به نشر رسانده، به نقل از مقامات محلی ولایت غور نوشته است که یکی از نزدیکان فضل احمد، مظنون به قتل یکی از فرماندهان طالبان بوده است.
شورشیان طالب در اقدام انتقام‌جویانه در ماه دسمبر سال گذشته میلادی فضل احمد را از خانه‌اش به زور بیرون کشیده و بینی او را بریده است.
براساس این گزارش، درحالی که احمد پس از بریده شدن بینی‌اش داد و فریاد می‌کشیده، شورشیان به پوست کردن او از ناحیه سینه‌اش آغاز کرده تا اینکه قلب او نیز نمایان شده است. سپس این شورشیان فضل احمد را از صخره‌ای که به اندازه ۱۰ طبقه ارتفاع داشته است به پایین انداخته‌اند.
رقیه ناییل، یکی از اعضای پارلمان ولایت غور نیز به این روزنامه آمریکایی تایید کرده که احمد زنده پوست شده است.
پس از اینکه اخیرا این رویداد با عکس و ویدیو مستند سازی شده است، طالبان اشتراک شان را در این جنایت هولناک رد کرده است.
روزنامه واشنگتن پست در تیتر گزارش‌اش با طرح پرسشی گفته است که خشونت‌های طالبان در ماه‌های اخیر چهره خشن‌تری به خود گرفته است.
طالبان اخیراً شمار زیادی از مسافران را در نقاط مختلف کشور به ظن همکاری با دولت از موترهای مسافربری اختطاف و سپس تعدادی از آنها را با روش بسیار هولناکی زجر کش کرده‌اند.
این گروه پس از اجرایی شدن حکم اعدام شش تن از شورشیان توسط دولت افغانستان، به چندین نهاد قضایی کشور حمله کردند و تعدادی زیادی را به رگبار بستند.
محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور هفته گذشته طی یک کنفرانس به خبرنگاران گفت: «آمار تلفات و به خصوص آمار تلفات ملکی نشان‌دهنده یک جنایت است — جنایت علیه بشریت، جنایت علیه افغانستان و جنایت علیه مردم ما».
خشونت‌های خشن چیزی جدیدی در کشور نیست. طالبان در زمان حاکمیت شان در دهه ۱۹۹۰ با روش‌های خشنی حکم اعدام را به صورت علنی و در ملا عام اجرا می‌کردند. این گروه در جریان جنگ‌های شورشانه‌ای شان در ۱۵ سال گذشته نیز ده‌ها هزار تن را به قتل رسانده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала