درخواست مجلس نمایندگان از امریکا و ناتو برای حمایت از افغانستان در برابر پاکستان

© AP Photo / Rahmat Gulمجلس نمایندگان افغانستان
مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: مجلس نمایندگان افغانستان، از حامیان بین‌المللی این کشور خواسته تا در مطابقت با موافقت‌نامه‌های امنیتی در برابر نظامیان پاکستانی در مرز تورخم با دولت افغانستان همکاری کنند.

این مجلس با صدور اعلامیه‌ای در جلسه عمومی امروزی، از جامعه جهانی خواست تا در این زمینه افغانستان را در حفظ تمامیت ارضی حمایت همه‌جانبه نمایند. در این اعلامیه آمده است: «از همه‌ی همکاران بین‌المللی جدا می‌خواهیم تا مطابق با اسناد همکاری‌ها و توافق‌نامه‌های امنیتی با دولت جمهوری اسلامی افغانستان عمل نموده و ملت ما را در راه دفاع از حیثیت ملی و تمام ارضی حمایت همه‌جانبه نمایند.»

مجلس نمایندگان از کشورهایی که با افغانستان موافقت‌نامه امنیتی امضا کرده‌اند، نام نبرده اما به اشاره این مجلس به ایالات متحده امریکا و سازمان ناتو است. امریکا و ناتو از جمله همکاران نزدیک افغانستان اند که با دولت این کشور پیمان امنیتی امضا کرده‌اند.
همچنین مجلس نمایندگان از وزارت امور خارجه خواسته تا از راه‌های دیپلوماتیک در تلاش حل تنش‌های بوجود آمده میان افغانستان و پاکستان در مرز تورخم باشد.

در همین‌حال، محمد داوود کلکانی از اعضای مجلس نمایندگان، می‌گوید که باید از کشورهای اسلامی نیز برای حمایت از افغانستان در برابر پاکستان درخواست کمک شود. به گفته او، هرچند پاکستان نیز از جمله کشورهای اسلامی است، اما بدلیل تجاوزش به داخل خاک افغانستان، باید تحت فشار کشورهای اسلامی نیز قرار بگیرد.

درگیری مسلحانه میان نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان در تورخم، شب دوشنبه گذشته آغاز شد. به گفته مقام‌های دولت افغانستان، این درگیری زمانی شروع شد که نظامیان پاکستانی می‌خواستند تا یک پوسته امنیتی در داخل خاک افغانستان بسازد.

در همین‌حال، برخی از منابع خبری می‌گویند که درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای امنیتی دو کشور در تورخم، روز سه‌شنبه از سر گرفته شد. این درگیری تا نیمه شب سه‌شنبه ادامه داشته است. تاکنون جزییاتی در مورد تلفات این درگیری‌ها ارایه نشده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала