رییس میدان هوایی کابل به اتهام غفلت وظیفوی برکنار شد

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، پس از دریافت گزارش کمیسیونی که به منظور بررسی وضعیت در میدان هوایی کابل توظیف شده بود، رییس این میدان و قوماندان سرحدی در میدان هوایی کابل را بخاطر غفلت وظیفوی از سمت‌های شان برکنار کرده است.

آقای غنی گزارش کمیسیون بررسی وضعیت میدان هوایی کابل را قبل از امروز، پیش از ترک کردن کابل به قصد سفر در تاشکند دریافت کرد.

آقای غنی دستور داده تا بست ریاست میدان هوایی کابل به اعلام گذاشته شود و همچنین وزارت امور داخله افراد جدیدی را برای سمت قوماندانی سرحدی در میدان هوایی کابل پیشنهاد کند.

رییس جمهور افغانستان نسبت به مدیریت و برخورد کارمندان میدان هوایی با مسافران نیز ابراز نارضایتی کرده و گفته کارمندانی که از پنج سال به این سو در این میدان کار کرده‌اند باید تبدیل شوند. وی تاکید کرده است که باید کارمندان جدیدی در این میدان به کار گرفته شوند. آقای غنی می‌گوید که پیش از آغاز به کار کارمندان جدید، دارای‌های شان نیز ثبت شود.

اشرف‌غنی می‌افزاید که دفاتر زیادی در میدان هوایی حضور دارند اما مسوولیت‌های شان روشن نیست. او تاکید کرده که افغانستان باید یک میدان هوایی درجه اول داشته باشد و دفاتر اضافی در میدان هوایی کابل باید از بین بروند.

رییس جمهور افغانستان می‌گوید که یک مقرره اخلاقی نیز به منظور چگونگی برخورد کارمندان میدان هوایی با مسافران داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

اشرف‌غنی می‌گوید سه شرکت که مسوولیت تامین تیل در میدان هوایی کابل را به عهده دارند نیز با نارسایی‌هایی همراه هستند. آقای غنی می‌افزاید: «کمیسیون تثبیت کرده است که هر سه قراردادهای تیل میدان هوایی مشکلات جدی حقوق دارند و آنها باید دوباره تنظیم گردند و نهادهای مربوطه شرایط فسخ قراردادها را به صورت اساسی بررسی کرده، به مشوره وزارت عدلیه و لوی سارنوالی، آنها را فسخ نمایند.»

میدان هوایی کابل از جمله میدان‌های مهم هوایی افغانستان است که بیشترین پروازهای داخلی و خارجی از همین میدان صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала