آموزش‌های دانشگاهی از طریق تلویزیون

© Photo / کسراآموزش‌های دانشگاهی از طریق تلویزیون
آموزش‌های دانشگاهی از طریق تلویزیون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: یک شبکه تلویزیونی خصوصی در افغانستان به منظور تحصیل و تدریس دانشجویان از راه‌ دور آغاز به فعالیت کرد.

این شبکه تلویزیونی که «پیشگام» نام دارد، در نظر دارد تا زمینه‌های تحصیل تا سطح ماستری را در خانه‌های جوانان افغان فراهم سازد.

مسوولان این شبکه تلویزیونی می‌گویند که آنان از طریق موسسه تحصیلات عالی خصوصی «دنیا»، رشته‌های دانشگاهی را به صورت رایگان تدریس می‌کنند.

عبدالقدیر میرزایی رییس شبکه تلویزیونی پیشگام، امروز در مراسم آغاز به نشرات این تلویزیون گفت: «نوید دانشگاهی را می‌دهم که هموطنانم از این پس می‌توانند در خانه‌های خود داشته باشند. پیشگام اولین رسانه‌ی علمی و تحصیلی در افغانستان، در پی برجسته‌سازی نقش و وظیفه آموزشی رسانه‌های ارتباط جمعی به ویژه در عرصه رسانه‌های دیداری است. هرچند جنبه‌های سرگرم کننده و اطلاع‌دهی فروگذاشت نشده، اما تلویزیون پیشگام تدریس رایگان برای مردم افغانستان می‌باشد که سال‌های زیادی برای آزادی و استقلال مبارزه کرده‌اند.»

رییس شبکه تلویزیونی پیشگام همچنین گفت: «چند موضوع پیشگام را از سایر تلویزیون‌ها متفاوت می‌سازد: اول تدریس سواد است که آموزش مراحل ابتدایی سواد، تدریس دوره‌های لیسانس و ماستری در چند رشته مختلف و همچنین لسان‌های انگلیسی و فرانسوی شامل آن می‌شود.»    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала