داعش و طالب از یک محل تجهیز و تمویل می‌شوند

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مقام‌های ارشد دولت افغانستان می‌گویند که گروه‌های تروریستی طالبان و داعش از یک محل تجهیز و تمویل شده و برای فعالیت‌های تروریستی به افغانستان فرستاده می‌شوند.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که در همان مکانی که گروه طالبان پناهگاه دارد، گروه تروریستی داعش نیز در همان محل پناهگاه دارد. آقای اتمر از گروه‌های تروریستی طالبان و داعش به عنوان دشمن مشترک افغانستان نام برده گفت: «آنچه سبب نگرانی ماست که هر دوی شان از عین مراکز تجهیز و تمویل می‌شوند و در عین جای پناه‌گاه تروریستی دارند. این مساله سخت سبب نگرانی ماست. این‌که این دو گروه با هم دشمن هستند یانه، ولی تاجایی که دیده می‌شود هردوی شان دشمن افغانستان هستند و خواهان ادامه‌ی جنگ در وطن ماست. آنهایی که به این گروه‌ها پناهگاه، اسلحه و حمایت می‌کنند نه تنها در برابر مردم خود در برابر جهان مسوول هستند.»

مشاور امنیت ملی افغانستان همچنین گفت که علایم متفاوتی نیز میان گروه‌های تروریستی طالبان و داعش نیز به چشم می‌خورد. به گفته حنیف اتمر، در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، ظاهرا گروه‌های طالبان و داعش به جان هم افتاده‌اند اما در ولایت‌های کندز، تخار، بغلان، فاریاب و بدخشان باهم همکاری داشته‌اند. به گفته او، این دو گروه تروریستی تمام «امکانات جهنمی»‌شان را علیه مردم افغانستان یکی ساخته‌اند.

حنیف اتمر گفت که جنگ میان گروه‌های طالبان و داعش در ننگرهار و همکاری این دو گروه در برخی از ولایات دیگر، برای دولت افغانستان تاهنوز سوال‌ برانگیز است. آقای اتمر تاکید کرد که نود درصد جنگجویان گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار خارجیانی هستند که به این گروه پیوسته‌اند. به گفته او، اکثریت این جنگجویان از پاکستان هستند. مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که هنوز چگونگی رابطه میان گروه‌های تروریستی طالبان و داعش برای دولت یک سوالی است که باید پاسخ آن دریافت شود. اما او گفت تا زمانی‌که این گروه‌ها به اعمال تروریستی ادامه بدهند، از اهداف مشروع نیروهای امنیتی افغانستان به شمار می‌روند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала