پنجصد دانش آموز برای آموزش های فنی به هند فرستاده می شوند

© Sputnik / Grigoriy VasilenkoУченик у доски на уроке русского языка в гимназии в Киеве
Ученик у доски на уроке русского языка в гимназии в Киеве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معینیت تخنیکی و مسلکی وزارت معارف طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ۵۰۰ دانش آموز فارغ صنف دوازدهم برای بهتر شدن مهارت هایشان، برای دوره یک و نیم ساله به کشور هند فرستاده می شوند.

خبرگزاری ودصم به نقل از سخنان رحیل محمد فرملی، معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف چنین می نویسد:- "دانش آموزانی که توانایی گپ زدن به زبان انگلیسی و نمرات بهتری دارند، تا یک و نیم ماه دیگر انتخاب و برای بهتر شدن مهارت هایشان به کشور هندوستان فرستاده خواهند شد."

معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف اظهار داشت، دانش آموزی که به این برنامه فرستاده می شود، بر اساس تقاضای بازار کار است و نیاز بخش عظیمی از تقاضای کار را حل خواهد کرد. این دانش آموزان از ۳۴ ولایت کشور که در ۸ زون قرار دارند، انتخاب و به کشور هند فرستاده خواهند شد.

وی افزود که در شرایط کنونی کشور ما ضرورت شدیدی به نیروی کاری فنی دارد و این اقدام می تواند در توسعه کشور کمک بزرگی نموده و در جلو گیری خروج ارز توسط کارگران خارجی و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور کمک کند.

به گفته معین تعلیمات تخنیکی و مسلکی وزارت معارف، که هزینه هر دانش آموز، ۵ هزار دالر امریکایی است که از طرف بانک جهانی داده می شود و این ۵۰۰ دانش آموز در رشته های ماشینری و راه آهن در کشور هندوستان آموزش خواهند دید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала