دیدار راحیل شریف با فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان

© AFP 2023 / Aamir QURESHIجنرل راحیل شریف
جنرل راحیل شریف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان با فرمانده ارتش پاکستان درباره از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

 به گزارش «خامه پرس»، جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان با ژنرال «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد و طرفین در مورد از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.
دو طرف در حالی در مورد روند گفتگوهای صلح افغانستان صحبت کرده‌اند که در حال حاضر دولت افغانستان هیچ اراده ای برای ازسرگیری این روند ندارد.
از موارد دیگری که نیکلسون و راحیل شریف در مورد آن گفتگو کرده‌اند، مدیریت مرزی و مبارزه با تروریسم بوده و همچنین راحیل شریف اعلام کرده است خواهان برگشت سه میلیون مهاجر افغانستانی در پاکستان به کشورشان است.
در هفته‌های گذشته «هارون چخانسوری»، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان به رسانه‌ها گفت: دولت افغانستان تصمیم ندارد گفتگوهای صلح از سر گرفته شود.
از سویی دولت افغانستان ظاهراً خواهان عملی‌ شدن تعهد پاکستان مبنی بر هدف‌ قراردادن تروریست ها در این کشور بر اساس توافقی که در نشست‌ های چهارجانبه مقدماتی صلح صورت گرفته بود، می‌باشد.
در نشست‌ های که میان دولت افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین در مورد مذاکرات صلح افغانستان طی چند ماه گذشته صورت گرفت، چهار طرف به توافق رسیدند که در صورت عدم حضور گروه طالبان در مذاکرات صلح تمام توان خود را علیه این گروه به کار خواهند گرفت، اما پاکستان از این تعهد سر باز زد.
«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود: دولت افغانستان هیچ توقعی از پاکستان به خاطر حاضر نشدن گروه طالبان در مذاکرات صلح نداشته و این کشور باید اعضای این گروه را در سرزمین خود مورد هدف قرار دهد و یا آنها را به دولت افغانستان تحویل دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала