وزارت صحت: واکسین ضد پولیو در فصل گرما ضروری است

© Fotolia / BillionPhotos.comوزارت صحت: واکسین ضد پولیو در فصل گرما ضروری است
وزارت صحت: واکسین ضد پولیو در فصل گرما ضروری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت صحت‌ عامه با راه‌اندازی دور اول کمپاین تابستانی تطبیق واکسین پولیو در افغانستان، گفته است که واکسین کردن کودکان در فصل گرماه ضروری است.

این وزارت می‌گوید که در این دور قرار است 4.7 میلیون کودک زیر سن پنج سال در 135 ولسوالی که خطر شیوع بیماری پولیو بیشتر است، واکسین شوند. این وزارت در اعلامیه‌ای می‌افزاید: «واکسین شدن کودکان در این ماه‌ها حایز اهمیت خاص می‌باشد، زیرا در افغانستان بین ماه‌های جوزا الی میزان فصل مساعد برای رشد و سرایت امرا ض می‌باشد. در این ماه‌های گرم تابستانی ویروس پولیو بسیار فعال و خطرناک می‌باشد، بخصوص  در این فصل است که کودکان در افغانستان با خطر فلج شدن و یا مرگ مواجه می‌باشند.»

دور اول کمپاین تابستانی تطبیق واکسین پولیو از امروز دوشنبه، چهارم اسد، آغاز و قرار است تا هشتم این ماه ادامه یابد. دور دوم آن نیز در هفته دوم از یازدهم تا پانزدهم همین ماه راه‌اندازی خواهد شد. این کمپاین بیشتر در ولسوالی‌هایی که در ماه حمل بدلیل خرابی هوا و بارش برف از تطبیق واکسین پولیو باز مانده بود، تطبیق می‌شود.                 

فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، با راه‌اندازی نخستین دور کمپاین تابستانی تطبیق واکسین پولیو می‌گوید: «هدف برنامه واکسین پولیو این است که در دوران کمپاین‌های واکسین، هیچ کودکی از واکسین باز نماند بخاطری که این یگانه راه برای کنترول و شیوع این ویروس بوده و یگانه راهی است که کودکان می‌توانند از این مرض در امان باشند.»

وزیر صحت عامه همچنین تاکید کرده است: «در این دوره واکسین نمودن تمام کودکان دارای اهمیت ویژه می‌باشد؛ بخاطری که در فصل گرما خطر شیوع آن بیشتر می‌باشد و کودکان نیاز دارند تا با واکسین‌های پی در پی یک دیوار محکم مصوونیت صحی را ایجاد نمایند.» 

پولیو یک بیماری فلج کننده است که بدلیل عدم رعایت صحت بوجود می‌آید. وزارت صحت می‌گوید که این بیماری قابل تداوی نیست و تنها از طریق واکسین می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала