داعش در افغانستان توسط حافظ سعید رهبری می‌شود

© Flickr / Global Panoramaپرچم داعش
پرچم داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: جنرال محمد حبیب حصاری رییس اوپراسیون وزارت دفاع افغانستان، در دیداری با همتای پاکستانی‌اش در کابل گفته است که گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط حافظ سعید رهبر پیشین لشکر طیبه از گروه‌های تندرو پاکستان رهبری می‌شود.

آقای حصاری که امروز با همتای پاکستانی‌‌اش در نشستی با حضور مقام‌های ناتو در باره فعالیت گروه تروریستی داعش و مشکلات مرزی میان افغانستان و پاکستان بحث و گفتگو داشت، افزود که دولت افغانستان اقدامات مشخصی برای سرکوب اعضای این گروه رویدست گرفته و از پاکستان نیز می‌خواهد تا اعضای این گروه را سرکوب کند.

رییس اوپراسیون وزارت دفاع افغانستان همچنین می‌افزاید که تروریستان داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند. وی تاکید کرده که دولت پاکستان باید جلوی ورد این تروریستان را بگیرد.

جنرال محمد حبیب حصاری از حملات راکتی نظامیان پاکستانی به داخل خاک افغانستان و همچنین ساخت تاسیسات نظامی توسط آن کشور در نزدیکی خط دیورند بدون مشوره بدون مشوره با دولت افغانستان نیز انتقاد کرده است.

نشست روسای اوپراسیون وزارت‌های دفاع افغانستان و پاکستان با حضور مقام‌هایی از سازمان ناتو در افغانستان، از سال 2005 به این سو آغاز شده و این نشست هرچند بعد در دو کشور برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала