وزارت دفاع: با تروریستان بلاتفکیک مبارزه می‌شود

© Photo / MrPenguin20وزارت دفاع افغانستان
وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی این کشور علیه گروه‌های تروریستی بدون تفاوت قایل شدن میان این گروه‌ها مبارزه می‌کنند.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است: «نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغانستان تروریستان خوب و بد را نمی‌شناسد و علیه تمام گروه‌های تروریستی اعم از طالبان، القاعده، داعش، لشکر طیبه، جنگجویان آسیای میانه، ایغورها و دیگر گروه‌های خورد و بزرگ می‌رزمند و برای دفاع از منافع علیای کشور برای هر نوع ایثار و فداکاری حاضرند.»

این وزارت تاکید کرده که تروریستان قوم، قبیله و کشور ندارند و تمام شان یک هدف که عبارت از تحریک ترس و وحشت بین توده‌های مردم است را دنبال می‌کنند. به گفته این وزارت، تاکتیک‌های جنگی اکثر گروه‌هایی که در مقابل نیروهای امنیتی افغانستان جنگ می‌کنند، تروریستی است. وزارت دفاع می‌افزاید: «سر بریدن‌ها، حملات انتحاری در بین مردم، ماین‌های کنار جاده، اختطاف، سوختاندن مکاتب، مانع شدن پروژه‌های انکشافی و عامه‌المنفعه تماماً اعمال تروریستی و جرمی می‌باشد که از جانب تمام گروه‌های تروریستی به منصه اجرا گذاشته می‌شود. حضور جنگجویان خارجی دال بر اهداف مشترک این گروه‌ها بوده که نه تنها امنیت افغانستان بلکه امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کنند.»

این وزارت تاکید کرده که نیروهای امنیتی افغانستان بدون تفاوت قایل شدن بین گروه‌های تروریستی در برابرشان قدعلم می‌کنند. وزارت دفاع همچنین از دهشت‌افگنانی که به گفته این وزارت خود را افغان و فرزندان افغانستان می‌دانند، خواسته تا هرنوع تماس با گروه‌های تروریستی را قطع کرده و از اعمال خشونت‌آمیز در برابر مردم این کشور خودداری نمایند. وزارت دفاع در عین حال هشدار داده که نیروهای امنیتی با استفاده از تمام نیرو و امکانات خود در برابر تمامی گروه‌های تروریستی بدون تفکیک مبارزه کرده و در گوشه و کنار افغانستان مورد هدف قرار می‌دهند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала