نیکلسن: 70 درصد داعش را در افغانستان پاکستانی ها تشکیل می دهند

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اکثريت افراد مسلح داعش در ننگرهار، باشنده‌های اورکزى ايجنسى در آن سوى خط ديورند و اعضاى تحريک ‌طالبان پاکستان مى باشند

جنرال جان نیکولسن فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می گوید: که 70 درصد از جنگجویان گروه داعش را در افغانستان پاکستانی ها تشکیل می دهند.
وی که در میان خبرنگاران در واشنگتن صحبت میکرد افزوده است: جنگجویانی که در صفوف گروه داعش می رزمند افراد مسلح تحریک طالبان پاکستانی اند که از این تحریک جدا شده، در نتیجه عملیات نیروهای پاکستانی در وزیرستان شمالی و سایر مناطق به افغانستان آمده و در این جا به داعش پیوسته اند.

Russian Presidential Press Secretary Dmitry Peskov - اسپوتنیک افغانستان
نباید تهدیدات داعش را نادیده گرفت

به گفتۀ جنرال نيکلسن، اکثريت افراد مسلح داعش در ننگرهار، باشنده‌های اورکزى ايجنسى در آن سوى خط ديورند و اعضاى تحريک ‌طالبان پاکستان مى باشند که در اوايل سال جارى، با داعش يکجا شده اند.
فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو تاکید دارد که علاوه بر گروه های داعش و طالبان سه گروه تروریستی دیگر نیز در افغانستان فعالیت دارند، اما امریکا متعهد است تا این گروه ها را هدف قرار دهد و در حال حاضربسیاری از مناطق از وجود این گروه ها پاکسازی شده است.
به گزارش اریانا نیوز این در حالیست که پیش از این رییس جمهور محمد اشرف غنی و محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی کشور نیز تاکید کرده که داعش در افغانستان نابود خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала