سفیر فرانسه کمک های ما به افغانستان ادامه دارد

© AFP 2023صلاح الدین ربانی
صلاح الدین ربانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرانسو ریشیه، سفیر فرانسه در کابل در دیدار با صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور از ادامه کمک های کشورش به افغانستان اطمینان داده است.

به گزارش خبرگزاری بخدی به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه، آقای ربانی بعد از ظهر روز گذشته با سفیر فرانسه مقیم کابل دیدار کرده و دو طرف در مورد ادامه کمک های این کشور و موضوع مهاجران افغانستان گفتگو کرده اند. 
آقای فرانسوا ریشیه با اشاره به همکاری های کشورش به افغانستان طی سال های گذشته، در مورد برنامه های آینده این کشور برای کمک به افغانستان در بخش های مختلف اقتصادی، زراعتی و آموزشی معلومات داده تأکید کرد که فرانسه مثل گذشته، در آینده نیز همکار دولت و مردم افغانستان خواهد بود.
در همین حال وزارت امور خارجه کشور با یاد آوری از همکاری های همیشگی فرانسه با دولت و مردم افغانستان به ویژه طی یک و نیم دهه اخیر سپاسگزاری کرد. 
آقای ربانی گفت:- " افغانستان از اعلام همکاری های جدید فرانسه برای افغانستان در کنفرانس وارسا ابراز امتنان می کند و امیدوار هستیم که کشور دوست فرانسه، در نشست بین المللی بروکسل در مورد افغانستان نیز، حضور فعال و مؤثرداشته باشد."
در این دیدار در مورد پیگیری مفاد معاهده دوستی میان افغانستان و فرانسه که در سال 2012 میلادی امضا شده است و همچنان روی موضوع شهروندان مهاجر و پناهجویان افغانستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала