حمیدالله فاروقی: گام های استوار را جهت کسب اعتبار علمی دانشگاه کابل در سطح جهان بر می دارم

عضو شوید
حمیدالله فاروقی دیروز در محفل که برای معرفی او به استادان در دانشگاه کابل برگزار شده بود گفت، در کنار بلند بردن سطح آموزشی، محیط و فضای دانشگاه کابل را طبق قانون دانشجویان غیرسیاسی می سازم.

به گزارش بخدی دیروز شنبه 23 اسد طی یک مراسمی از سوی فریده مومند وزیر تحصیلات عالی افغانستان حمیدالله فاروقی به حیث رئیس جدید دانشگاه کابل معرفی شد.
آقای فاروقی در مورد برنامه های کاری اش گفت، که ایجاد فضای مناسب، توسعه بخشهای تحقیقی، بلند بردن ظرفیت استادان، همگام سازی ادارات با تکنالوژی ، شیوه تدریس معیاری و فراهم ساختن زمینه ارتباط دوام دار با دانشگاهای جهان از برنامه های مهم او خواهد بود.
در همین حال فریده مومند، وزیر تحصلات عالی کشور در این مراسم گفت:- " نبود کیفیت تدریس معیاری و نبود ظرفیت های لازم هنوز هم از چالش های دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه کابل است که با مدیریت جدید و کارا تلاش های در راستای رفع این چالش ها برداشته شود".
خانم مومند، عدم کیفیت تدریس و ظرفیت پایین شماری از استادان را یک چالش اساسی در دانشگاه های کشور خواند.
همچنان او گفت، که تحصیلات عالی کشور در نظر دارد تا برای بلند بردن سطح آموزش استادان جوان، سالانه استادان زیادی را به هدف تکمیل کردن دوره های ماستری و دوکتورا به خارج از کشور بفرستد.
همزمان با این ایاز نیازی، استاد دانشکده شرعیات دانشگاه کابل گفت، که کاروان دانش آموزان افغانستان فاصله زیادی با کاروان های علمی در جهان دارد که با سعی و تلاش شبانه روزی رئیس جدید دانشگاه می تواند این فاصله کم شود.
از سوی هم حمید الله فاروقی، رئیس جدید دانشگاه کابل گفته است، که گام های استوار را جهت کسب اعتبار علمی دانشگاه کابل در سطح جهان بر می دارد.
آقای فاروقی از پشتیبانان محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور در کارزار های انتخاباتی و دو سال حکومتداری او بوده است.
پیش از این حبیب الله حبیب به مدت چهار سال رئیس دانشگاه کابل بود.
معرفی رئیس جدید دانشگاه کابل در حالی صورت گرفته است که هر سال در میان دانشجویان به ویژه لیله نیشنان، روی مواردی مختلف سمتی، سیاسی، مذهبی ودر نهایت کمبود نظم و شیوه تدریس در دانشگاه درگیری های لفظی و حتا سبب کشته شدن و زخمی شدند دانشجویان می شود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала