بازداشت غیرقانونی یک خبرنگار محلی توسط پولیس هرات

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر arrest
arrest - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان می‌گوید که حسین نیک‌خواه خبرنگار تلویزیون محلی استقلال در ولایت هرات، ساعت هشت شام روز یکشنبه درجریان عکس‌برداری از یک رویداد جنایی در ناحیه سوم شهر هرات مورد خشونت لفظی و توهین پولیس قرار گرفته و پس از آن برای نیم ساعت بازداشت شده است.

آقای نیکخواه به این اتحادیه گفته است که مدیر جنایی و ماموران پولیس در محل رویداد از این که وی خبرنگار است، آگاه بودند اما با آنهم از انجام کارش ممانعت کرده‌اند.

به گفته نیکخواه، مدیر جنایی هرات در حضور نماینده سارنوالی پس از مشاجره لفظی به ماموران پولیس دستور داده تا وی را بازداشت کند. او افزوده که ماموران پولیس وی را به گونه اهانت‌آمیز در پشت موتر رنجر انداخته و به حوزه سوم امنیتی منتقل کردند.

© Photo / اتحادیه ملی ژورنالیستانبازداشت غیرقانونی یک خبرنگار محلی توسط پولیس هرات
بازداشت غیرقانونی یک خبرنگار محلی توسط پولیس هرات - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت غیرقانونی یک خبرنگار محلی توسط پولیس هرات

حسین‌ نیکخواه که قسمتی از لباس‌هایش  در جریان کشمکش پولیس پاره شده پس ازبازداشت با پا درمیانی رییس سارنوالی هرات و خبرنگاران آزاد شده است.

در همین‌حال، قدیر شاهین مسوول دفتر ولایتی آتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در هرات، از نشست مشترک نهادهای حامی و صنفی خبرنگاران در این باره خبر داده می‌گوید: «نهادهای مشترک خبرنگاری هرات، روز گذشته، در یک نشست به بررسی این قضیه پرداخته  بعدا با رییس سارنوالی و فرمانده پولیس هرات در تماس شده خواهان پاسخگویی آنها در این زمینه شدند.»

بد رفتاری با خبرنگاران توسط نیروهای امنیتی افغانستان به یک امر معمول تبدیل شده است. بارها خبرنگاران از این بدرفتاری‌ها شکایت کرده‌اند.     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала