سی و چهار درصد تولیدات داخلی افغانستان متکی به محصولات باغ‌داری است

© Photo / وزارت زراعتسی و چهار درصد تولیدات داخلی افغانستان متکی به محصولات باغ‌داری است
سی و چهار درصد تولیدات داخلی افغانستان متکی به محصولات باغ‌داری است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت زراعت، مالداری و آبیاری افغانستان می‌گوید که سی و چهار درصد تولیدات داخلی این کشور متکی به محصولات باغ‌داری است و این محصولات 6.7 درصد کل تولید داخلی افغانستان را تشکیل می‌دهد.

این وزارت با برگزاری سیمناری در مورد باغ‌داری در افغانستان، می‌گوید که باغ‌داری در تولیدات داخلی این کشور نقش مهمی‌ دارد و هم اکنون نزدیک به دو میلیون نفر در افغانستان مصروف باغ‌داری هستند.

وزارت زراعت، مالداری و آبیاری افغانستان می‌افزاید که علاقمندی مردم به باغ‌داری طی سال‌های اخیر بیشتر شده است. به گفته این وزارت، ارزیابی‌های سال 2011 نشان می‌دهد که در سراسر افغانستان 240 هزار هکتار زمین تحت ساحات باغ‌داری قرار داشت، اما این رقم در سال 2014 میلادی به 360 هزار هکتار زمین رسیده‌ است.

با این‌حال، مقام‌های وزارت زراعت، مالداری و آبیاری می‌گویند که هرچند باغ‌داری طی سال‌های اخیر در افغانستان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته، اما هنوزهم سکتور باغ‌داری با چالش‌ها و مشکلات جدی مواجه است.

اسدالله ضمیر وزیر زراعت و مالداری می‌گوید که ابتدایی بودن باغ‌داری‌ها، پایین بودن سطح تولیدات و محصولات و غیرمعیاری بودن آن، عدم دسترسی باغ‌داران به مارکیت‌های بین‌المللی از جمله این چالش‌ها و مشکلات است. آقای ضمیر می‌افزاید که افغانستان برای باغ‌داری اقلیم بسیار مناسب و متنوع دارد و وزارت زراعت، مالداری و آبیاری تلاش می‌کند تا سکتور باغ‌داری رشد بیشتری داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала