واکنش فرمانده نیروهای امریکایی در رابطه با اختلافات میان اشرف غنی و داکتر عبدالله

© AFP 2023 / WAKIL KOHSARواکنش فرمانده نیروهای امریکایی در رابطه با اختلافات میان اشرف غنی و داکتر عبدالله
واکنش فرمانده نیروهای امریکایی در رابطه با اختلافات میان اشرف غنی و داکتر عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان به آغاز مجدد اختلافات میان رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، جنرال نیکولسن فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان می‌گوید که تنشهاى سیاسی نباید دستارودها در بخش امنیتی را در فغانستان تضعیف کند.
وی که در یک نشست خبرى صحبت مى‌کرد در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: مأموریت آموزشی ناتو یا حمایت قاطع از روندهای سیاسی افغانستان حمایت می‌کند.
وی در ادامه اظهار داشت: پیام ما به تمام کسانی که در روندهای سیاسى افغانستان دخیل هستند این است که در روندهاى سیاسی دستاوردهای بخش امنیتى را ضعیف و بی‌ثبات نکنند.
فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان در ادامه گفت: در این اواخر میان رئیس‌جمهور غنی و رئیس اجرایی عبدالله اختلافات سیاسی به وجود آمده است که ارگانهای امنیتی افغانستان در نه ماه گذشته دستاورد قابل ملاحظه‌ای داشته و باید این دستاوردها حفظ شود.
اختلافات میان غنی و عبدالله پس از آن بالا گرفت که رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در نشستی انتقادات تندی را متوجه رئیس‌جمهور این کشور کرد.
همچنین عبدالله، رئیس‌جمهور کشورش را به بی‌حوصلگی متهم کرد و ادعا نمود که در بخش عملی کردند تفاهمنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان سهل‌انگاری و غفلت می‌کند.
با این حال ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان گفته ها عبدالله را رد کرد و آن را خلاف اصول حکومتداری خواند.
پس از این تنشها شب گذشته غنی و عبدالله باهم دیدار کردند و قرار است که امروز و فردا نیز هر دو رهبر حکومت وحدت ملى افغانستان دیدارهایی داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала