اشترک نکردن کرزی، عبدالله و برخی از اعضای مجاهدین در جشن استقلال

© Sputnik / Zuhal Sarhadغنی
غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عدم خضور برخی از اعضای مجاهدین، حامد کرزی و عبدالله در مراسم بزرگداشت جشن استقلال افغانستان به نظر کارشناسان نشان از افزایش عمق اختلافات در حکومت وحدت ملی دارد.

به گزارش تسنیم، حامد کرزی، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت کابل همچنین برخی از مجاهدین از جمله اعضای «شورای حراست و ثبات» افغانستان در مراسم بزرگداشت از سالروز استقلال این کشور حضور نداشتند.
برخی از کارشناسان عدم شرکت اعضای اصلی ریاست اجرایی و تیم حامد کرزی همچنین سیاف و برخی از مجاهدین افغان را نشان از افزایش عمق اختلافات در افغانستان می‌دانند.
این در حالی است که اشرف غنی خود را رئیس جمهور منتخب، رئیس کل نیروهای مسلح خطاب کرد و تاکید کرد که حکومت وحدت ملی سیاست داخلی خود را تقسیم نمی‌کند.
این اظهارات نیز به نظر برخی، تیم حامد کرزی، ریاست اجرایی و اعضای اپوزیسیون دولت را نشانه رفته بود.
رئیس‌جمهور افغانستان در این مراسم گفت: نیروهای امنیتی و نظامی افغانستان ثابت کردند که این کشور توانایی جنگ و دفاع از خود را دارد و این در شرایطی است که جامعه جهانی نیز از ما حمایت می‌کند.
این در حالی است که روزهای گذشته «نبی مصداق» مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور افغانستان گفته بود که کار روی متن موافقتنامه سیاسی متمرکز است تا مشخص شود اگر لویه جرگه برگزار نشد حکومت وحدت ملی به‌مدت 5 سال دیگر به کارش ادامه دهد یا خیر؟ و اگر چنین چیزی در توافقنامه ذکر نشده‌ بود، رئیس جمهور افغانستان تصمیم خواهد گرفت.
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان نیز طی اعتراض شدیدی در روزهای اخیر بر اجرای بدون قید و شرط متن موافقتنامه سیاسی تأکید کرده است.

روز گذشته نیز عبدالله و اشرف غنی سرانجام پس از یک هفته درگیری دیدار کردند اما رفتار تیمهای رئیس جمهور و ریاست اجرایی دولت افغانستان دوستانه نیست.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала